دست دادن با مشت و آرنج ممنوع!


دست دادن با مشت و آرنج ممنوع!

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: دست دادن با مشت یا زدن آرنج دست‌ها به یکدیگر می‌تواند ویروس کرونا را انتقال دهد.

به گزارش مشرق، مسعود مردانی ردرخصوص راه‌های انتقال ویروس کرونا افزود: یکی از مهم‌ترین توصیه پزشکان برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا به یکدیگر رعایت فاصله فیزیکی است در حالی که در دست دادن با مشت یا زدن آرنج دست‌ها به یکدیگر نه تنها این موضوع نادیده گرفته می‌شود بلکه اینگونه ارتباط نیز موجب انتقال ویروس از فردی به فرد دیگر خواهد شد.

گرمابه‌های عمومی پس از استحمام هر فرد باید ضد عفونی شوند

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص گرمابه‌های عمومی و نحوه نگهداری آن نیز گفت: همه مکان‌های عمومی در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی باعث گردش افزایش انتقال بیماری کرونا خواهد شد و گرمابه‌های عمومی نیز از این امر مستثنی نبوده و پس از هر بار استفاده باید ضد عفونی شود.

بیشتر بخوانید:

کشفی جالب درباره مقاومت قرنیه چشم دربرابر کرونا

دکتر مردانی اظهار داشت: البته در این مورد جای نگرانی نیست و حتی اگر فردی به ویروس کرونا مبتلا باشد و از حمام عمومی استفاده کند می‌شود پس از شست وشوی حمام آن مکان را با آب وایتکس رقیق شده ضد عفونی کرد.

خشکشویی‌ها برای ضد عفونی البسه از ماده هیپوکلریت

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین در خصوص خشکشویی‌ها گفت: مسئولان خشکشویی‌ها علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا از طریق شست وشوی لباس‌ها باید از ماده هیپوکلریت استفاده کنند، زیرا این ماده شیمیایی موجب از بین رفتن این ویروس می‌شود.

الکل بالای ۷۰ درصد استفاده کنید

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص این شایعه که استفاده مکرر از الکل برای ضد عفونی کردن دست‌ها تاثیر خود را از دست می‌دهد، افزود: در صورت دسترسی نداشتن به آب و صابون، استفاده از الکل بالای ۷۰ درصد برای ضد عفونی دست‌ها علاوه بر اینکه مورد تاکید پزشکان است بلکه یکی از مناسب‌ترین راه‌ها برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا به انسان به شمار می‌رود.

ماسک‌های سه لایه مناسب ترند

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین در مورد ماسک‌های مناسب برای جلوگیری از انتقال و آلوده شدن به بیماری کرونا نیز گفت: ماسک‌های سه لایه در جلوگیری از انتقال و آلوده شدن به بیماری کرونا در مقایسه با دیگر ماسک‌ها مناسب‌تر و از وضعیت بهتری برخوردارند، اما در صورت دسترسی نداشتن به اینگونه ماسک‌ها مهم استفاده از هر نوع ماسک است که حداقل تا حدودی بتواند مانع از انتقال این بیماری شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403