برداشت محصول زعفران در خمین آغاز شد


برداشت محصول زعفران در خمین آغاز شد

خمین - ایرنا - رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خمین گفت: برداشت محصول زعفران از سطح 108 هکتار مزارع این شهرستان آغاز شد.

« علی اصغر کاظمی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: میانگین تولید این محصول از هر هکتار زمین زیرکشت در خمین در سال زراعی جاری ۶ کیلوگرم است و برآورد شده که امسال ۶۰۰ کیلوگرم طلای سرخ در این شهرستان تولید و روانه بازار شود.
وی ادامه داد: کشت این محصول در هر هکتار سه فرصت شغلی ایجاد کرده است و در مجموع ۲۰۰ بهره‌بردار و کارآفرین خمین به کاشت زعفران اشتغال دارند.
رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خمین اظهارداشت: این شهرستان در تولید زعفران جایگاه نخست استان مرکزی را دارد و با داشتن خاک مستعد و آب و هوای نیمه گرمسیری، زمستان ملایم و تابستان گرم و خشک، محل مساعدی برای کشت و تولید این محصول است.
کاظمی گفت: زعفران خمین با توجه به نوع خاک و شرایط آب و هوایی از نظر عطر، رنگ و طعم از کیفیت بالایی در کشور برخوردار است و با استانداردهای لازم مطابقت دارد.
وی اضافه کرد: زعفران از محصولات مقاوم به خشکی است که در سال‌های اخیر کاشت آن در خمین به‌ویژه در بخش مرکزی آن که با کم‌آبی دست و پنجه نرم می کند، ترویج شده است.
رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خمین یادآور شد: ۴۷۰ کیلوگرم گل زعفران مرغوب به ارزش ۶۶ میلیارد ریال پارسال از مزارع خمین برداشت و روانه بازار شد.
خمین واقع در نوار جنوبی استان مرکزی است که ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد.

۵۲ درصداز مردم خمینبهره‌بردار حوزه کشاورزی هستند و این خطه در تولید محصول زعفران رتبه اول، گل محمدی، لوبیا و عسل رتبه دوم را در استان مرکزی دارد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند