ایران و قزاقستان بر همکاری های استانی تاکید کردند


ایران و قزاقستان بر همکاری های استانی تاکید کردند

در دیدارسرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر آلماتی با آماندیک باتالوف استاندار آلماتی راه‌های توسعه مناسبات دو کشور به ویژه همکاری‌های استانی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

ایران و قزاقستان بر همکاری های استانی تاکید کردند به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از آلماتی ، در دیدار محسن فغانی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر آلماتی با آماندیک باتالوف استاندار آلماتی راه‌های توسعه مناسبات دو کشور به ویژه همکاری‌های استانی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
در این دیدار آماندیک باتالوف استاندار آلماتی با اشاره به مذاکرات روسای جمهور دو کشور ایران و قزاقستان در سال ۲۰۱۶ به عنوان زمینه ساز توسعه مناسبات دوجانبه؛ از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این استان در زمینه‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری، آمادگی خود را برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف اعلام کرد.
سرکنسول کشورمان نیز با اشاره به روند رو به رشد مناسبات دو کشور و مشترکات تاریخی و فرهنگی از توانمندی‌های استان‌های مختلف ایران در زمینه تولید میوه، تره بار، گل و گیاه، شیلات و گردشگری سلامت برای همکاری با استان‌های قزاقستان اعلام آمادگی کرد.
فغانی همچنین امضای موافقتنامه موقت تجارت ترجیهی با اتحادیه اوراسیا از سوی ایران را که قزاقستان نیز در آن عضویت دارد و همچنین قرارداشتن دو کشور در ساحل دریای خزر را زمینه ساز توسعه همکاری‌های دو طرف نامید.
استاندار آلماتی با اشاره به اهمیت ایران به عنوان یک کشور مهم و تاثیرگذار در منطقه گفت: برای قزاقستان همکاری و توسعه تجاری با ایران از اهمیت زیادی برخوردار است و بر توسعه سطح مناسبات دوجانبه تاکید کرد.
در پایان این دیدار، سرکنسول ایران با بازدید از برخی طرح‌های کشاورزی، کارخانجات و صنایع استان آلماتی از نزدیک با توانمندی‌های این استان آشنا شد.
استان آلماتی قزاقستان که مرکز آن شهر تالدی کورگان در ۳۰۰ کیلومتری شهرآلماتی بزرگترین شهر قزاقستان قرار دارد که تا سال ۱۹۹۷ پایتخت جمهوری قزاقستان بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر