سند نهضت ملی ارتقای فرهنگ کار در کشور آماده اجرا شده است


سند نهضت ملی ارتقای فرهنگ کار در کشور آماده اجرا شده است

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل امور فرهنگی وزارت تعاون و کار گفت: سند نهضت ملی ارتقاء فرهنگ کار در کشور در راستای توسعه فرهنگ کار، تدوین شده که به زودی اجرایی می‌شود.

شهریار احمدبیگی شامگاه پنجشنبه در آیین انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل تعاون و کار هرمزگان و اداره کل امور کتابخانه‌های این اُستان اظهار داشت: تعدد مراکز فرهنگی و موازی کاری، کار در حوزه فرهنگ را دشوار کرده است که باید مدل فرهنگی منسجم پیاده کرد و این نیازمند عزم ملی است.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین ۲ اداره دولتی در هرمزگان، بیان کرد: باید از کتابخوانی سنتی به دیجیتال رفت و این نیازمند برنامه‌ریزی فرهنگی است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی هرمزگان نیز در حاشیه امضای این تفاهم نامه گفت: این اداره کل در بسیاری از مسائل مربوط به حوزه کار، نگاهی اجتماعی فرهنگی دارد چرا که ارتقاء سرمایه اجتماعی سبب توسعه سرمایه اقتصادی می شود و هر چه روی فرهنگ کار که همان سرمایه اجتماعی است کار کنیم فرهنگ ایمنی، رفاه و عدالت اجتماعی محقق خواهد شد.

هادی ابراهیمی اضافه کرد: این اداره کل در راستای ارتقاء فرهنگ کار اقدامات مهمی از جمله تشکیل خانه های فرهنگ کار را در دستور کار خود قرار داده که در شش ماه گذشته ۵۷ خانه فرهنگ کار تاسیس و مسوولان فرهنگی ( فرهنگ یاران) این خانه ها ظرفیت خوبی برای توسعه سرمایه اجتماعی و فعالیت‌های فرهنگی در حوزه کار بنگاهها هستند.

مدیرکل امور کتابخانه های استان نیز با اشاره به اینکه جامعه زمانی به توسعه پایدار می رسد که علاوه بر سه رکن اقتصاد، سیاست و امنیت به فرهنگ که اساسی‌ترین رکن است، توجه شود، گفت: مهم‌ترین چالش کشور، فرهنگی است و اگر این حوزه اصلاح شود در سایر بخش‌ها نیز موفق خواهیم بشد.

حجت الاسلام محمد ذاکری ادامه داد: یکی از مهم‌ترین عناصر فرهنگ، کتاب است و باید تلاش کنیم تا فرهنگ کتاب و کتابخوانی به یک ارزش بالا در جامعه تبدیل شود و در این راه توسعه مراکز فرهنگی و کتابخانه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

همکاری متقابل در اشاعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین کارگران، کارآفرینان و تعاونگران استان، ایجاد انگیزه به مطالعه و کتابخوانی در بین کارگران و خانواده های آنان و انتقال آخرین دستاوردهای علمی درحوزه کتاب به مخاطبین و افزایش سطح آگاهی و دانش از جمله اهداف این تفاهم نامه است.

این تفاهم نامه در پنج ماده و ۲۶ بند در دو نسخه به مدت یکسال بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان و امور کتابخانه های استان منعقد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403