جمهوریخواهان کنگره، به علت ترس از ترامپ، نقش بازی می کنند


جمهوریخواهان کنگره، به علت ترس از ترامپ، نقش بازی می کنند

نمایندگان جمهوریخواه کنگره به علت ترس از ترامپ، نقش بازی می کنند

مقام‌های ارشد حزب دموکرات در واکنش به همراهی جمهوریخواهان با «حقه بازی‌های مسخره‌ی دونالد ترامپ» در موضوع انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاکید کردند نمایندگان حزب جمهوریخواه در کنگره به علت «ترس و واهمه» از ترامپ، در حال نقش بازی کردن هستند و بی احترامی آنان به رای و اراده‌ی مردم جای بسی تاسف است.
رئیس مجلس نمایندگان و رئیس اقلیت دموکرات در مجلس سنا روز پنج شنبه در نشست خبری مشترک به پرسش‌های خبرنگاران درباره‌ی روند رسیدگی به آراء مردم و اعلام نتیجه‌ی نهایی انتخابات ریاست جمهوری که روز سوم نوامبر برگزار شد، پاسخ دادند.
نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان گفت: «(جو) بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا بوده، ریاست کمیته‌های روابط خارجی و قضایی را در مجلس سنا بر عهده داشته است. او قلمرو سرزمینی را می‌شناسد و در جریان انتقال قدرت هم به خوبی از پس کار بر خواهد آمد. جای بسی تاسف است که جمهوریخواهان تصمیم گرفتند به خواست و اراده‌ی مردم بی احترامی کنند.»
رئیس اقلیت دموکرات در مجلس سنا، سناتور چاک شومر هم گفت: «در بحث انتخابات، نمایندگان حزب جمهوریخواه در کنگره هیچ سند و مدرک و گواهی در دست ندارند. رئیس جمهور (دونالد ترامپ) هم هیچ سند و مدرکی (که ثابت کند در انتخابات ریاست جمهوری تقلب شده) در دست ندارد. نمایندگان حزب جمهوریخواه عمدا در انتخابات کشور تردید ایجاد می‌کنند؛ این ایجاد تردید در انتخابات هیچ علتی ندارد و تنها علتش این است که آن‌ها از دونالد ترامپ می‌ترسند. نمایندگان حزب جمهوری خواه همگی دارند از روی بزدلی و ترس نقش بازی می‌کنند؛ آن‌ها نقش بازی می‌کنند تا پرونده‌ای برای شان درست نشود.»
سناتور شومر گفت: پیامی که امروز صبح برای نمایندگان حزب جمهوریخواه در مجلس سنا دارم خیلی ساده است: «انتخابات پایان یافته و نتیجه‌ی آن، نزدیک هم نیست. رئیس جمهور ترامپ بازنده شد. جو بایدن رئیس جمهور آتی آمریکا خواهد بود و کامالا هریس هم معاون رئیس جمهور است. نمایندگان حزب جمهوریخواه؛ خطاب به شما می‌گویم: دست از انکار واقعیت بردارید! از روی عمد و بی ملاحظگی در فرایند دموکراتیک برگزاری انتخابات در کشور تردید و دوگانگی ایجاد نکنید و تمرکزتان را بر عفونت ویروسی کووید-۱۹ قرار بدهید.»
نماینده کالیفرنیا در مجلس سنای آمریکا افزود: «این انتخابات نوعی همه پرسی اخلاقی بر سر این بود که چه کسی بهتر می‌تواند از پس برخورد با همه گیری عفونت ویروسی کووید-۱۹ بربیاید. مردم رویکرد دونالد ترامپ را به همه گیری نپذیرفتند‎؛ آن‌ها از رویکرد جو بایدن استقبال کردند.
از این رو ما فکر می‌کنیم در روز‌های پایانی دولت ترامپ در کاخ سفید بتوانیم لایحه‌ی بهتری (برای تامین مالی محرک اقتصادی) به تصویب برسانیم. اما این مستلزم آن است که جمهوریخواهان از پشتیبانی از فتنه گری‌ها و حقه بازی‌های مسخره‌ای که ترامپ در بحث انتخابات برای آن‌ها تدارک می‌بیند، دست بردارند و تمرکزشان را بر نیاز‌های مردم قرار بدهند.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته