رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل: شناسایی افراد ناقل کرونا حیاتی است


رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل: شناسایی افراد ناقل کرونا حیاتی است

اردبیل - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، شناسایی افراد ناقل ویروس کرونا را حیاتی و مهم دانست و گفت: شناسایی این افراد از معضلات جدی در مقابله با بیماری کروناست.

دکتر شهرام حبیب‌زاده روز جمعه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، با اشاره به آغاز همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با بسیج و سپاه حضرت عباس (ع) استان افزود: در اجرای طرح مشترک دانشگاه و بسیج استان، بیماران کرونا به خانه به خانه شناسایی و تحت مراقبت قرار می‌گیرند.

وی خواستار برنامه‌ریزی دقیق در اجرای این طرح شد و تاکید کرد: همکاری بسیج و پایگاه‌های محلات در کنار دانشگاه علوم پزشکی در وضعیت حاد شیوع بیماری کرونا می‌تواند در آگاهی‌بخشی، آموزش، بیماریابی و در مراحل بعد از طریق ارجاع به مراکز درمانی مفید واقع شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین خواستار هم‌افزایی و همکاری همه نهادها و تاثیرگذاران افکار عمومی در قطع زنجیره بیماری کرونا در استان شد و با قدردانی از تلاش سپاه و بسیج استان به علت همکاری و مشارکت با متولیان بهداشت و درمان استان از ابتدای شیوع کرونا افزود: امیدواریم با همکاری مشترک این مرحله از اپیدمی بیماری کرونا را با کمترین آسیب به پایان برسانیم.

به گزارش ایرنا، بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، طرح خانه به خانه شناسایی، بیماریابی و آموزش مبتلایان به کرونا با همکاری متولیان بهداشت و درمان استان در روزهای آینده آغاز شده و جزییات آن از طریق رسانه‌های عمومی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل همچنان روند صعودی دارد به طوری که در ادامه رکوردشکنی کرونا در این استان، طی شبانه‌روز گذشته ۴۵۲ بیمار به صورت همزمان در مراکز درمانی در حال مداوا بوده و ۹ نفر از مبتلایان نیز جان خود را از دست دادند.

استان اردبیل هم‌اینک در زمینه شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد و بر اساس گزارش رسمی، شهرستان‌های اردبیل و مشگین‌شهر در وضعیت مشکی، خلخال و پارس‌آباد در وضعیت قرمز، بیله‌سوار، سرعین و نیر در وضعیت نارنجی و اصلاندوز، گرمی، نمین و کوثر در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

ظرفیت مراکز درمانی استان اردبیل برای پذیرش بیماران کرونایی تکمیل شده است و پیش‌بینی می‌شود که با تکمیل ظرفیت پذیرش و با ادامه روند فعلی، فشار مضاعفی بر مراکز درمانی استان در خصوص پذیرش و درمان مبتلایان کرونا وارد شود.

آمار بستری همزمان بیماران مبتلا به کرونا که طی چهار ماه اخیر روند ثابت ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر را طی کرده بود، در چند هفته اخیر با افزایش مستمر به ۴۵۲ مورد کنونی رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس