هلال احمر کردستان نیازمند 6 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای جدید است


هلال احمر کردستان نیازمند 6 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای جدید است

سنندج - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: این جمعیت برای ارائه خدمات بهتر به حادثه‌دیدگان و افزایش سرعت در امدادرسانی به 6 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای جدید در مناطق مختلف استان نیاز دارد.

پیام جلالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وجود ۱۳ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در استان، اظهار داشت: با توجه به کوهستانی بودن، وضعیت جاده‌ها و کافی نبودن تعداد این پایگاه‌ها، راه‌اندازی حداقل ۶ پایگاه دیگر ضروری است.

وی با بیان اینکه پیگیری‌های لازم برای ایجاد ۲ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای جدید انجام شده است، اضافه کرد: مجوز لازم برای احداث این پایگاه‌ها از جمعیت هلال احمر کشور دریافت شده که در صورت تامین اعتبار و زیرساخت استانی، اقدام به اجرای آن خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان به تلاش برای کمک به حادثه‌دیدگان در کمترین زمان و با توجه به امکانات موجود اشاره کرد و یادآور شد: میانگین زمان رسیدن اکیپ‌های این جمعیت به صحنه حوادث (اغلب جاده‌ای) در استان، ۱۸ دقیقه و ۳۰ ثانیه بوده که نسبت به میانگین کشوری بیشتر است.

جلالی با بیان اینکه میانگین رسیدن اکیپ‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر به صحنه حوادث در کشور ۱۱ دقیقه و ۳۰ ثانیه است، افزود: بالا بودن زمان رسیدن اکیپ‌های هلال احمر به صحنه حوادث ناشی از ناکافی بودن تعداد پایگاه‌های امداد و نجات است که امیدواریم با احداث پایگاه‌های جدید، این رقم کاهش یابد.

جمعیت هلال احمر کردستان در حوزه امداد و نجات دارای ۱۷۹ تیم عملیاتی و ۸۷۳ نفر نیرو در تیم‌های تخصصی سازماندهی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات تازه از مرگ 6 کارگر در آتش سوزی شرق تهران