کلاهبردار و جاعل روادید در مهاباد به دام پلیس افتاد


کلاهبردار و جاعل روادید در مهاباد به دام پلیس افتاد

مهاباد- ایرنا- فرمانده انتظامی مهاباد گفت: ماموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات این شهرستان، فرد کلاهبردار و جعل کننده روادید به خارج از کشور را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ محمد توحیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مهابادی مبنی بر اینکه فردی با اقدامات فریب کارانه و با ادعای تهیه روادید به کشور آلمان اقدام به کلاهبرداری و جعل اسناد کرده بود، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: طبق تحقیقات فنی و استعلامات تخصصی مشخص شد که متهم به طریق زیرکانه با همدستی ۲ نفر دیگر به برقراری ارتباط از طریق فضای مجازی با مالباختگان کرده و با واریز مبالغی توسط شاکیان به حساب فردی در کشور آلمان کلاهبرداری می‌کند.

فرمانده انتظامی مهاباد اظهار داشت: با هماهنگی مقام قضایی و اخذ دستور جلب جاعل، متهم در یک عملیات پلیسی در مخفیگاه خود دستگیر و به همراه اموال کشف شده، برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

سرهنگ توحیدی با بیان اینکه ارزش تقریبی کلاهبرداری انجام شده بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال است، اظهار داشت: در این رابطه دستگیری ۲ متهم دیگر نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: هموطنان برای گرفتن رواید از راه قانونی و دفاتر مجاز اقدام کرده و فریب افرادی که قصدشان کسب مال از راه نامشروع و غیر قانونی است، نخورند.

فرمانده انتظامی مهاباد بیان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به سامانه ۱۱۰ پلیس اطلاع دهند.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواب فرهاد در بیداری