تراشه مدیاتک Dimensity 700 با پشتیبانی از اینترنت 5G رونمایی شد


تراشه مدیاتک Dimensity 700 با پشتیبانی از اینترنت 5G رونمایی شد

گجت نیوز تراشه مدیاتک Dimensity 700 با پشتیبانی از اینترنت 5G مخصوص گوشی‌های میان رده و ارزان قیمت رونمایی شد. مدیاتک در آخرین تلاش خود برای گسترش شبکه 5G از تراشه جدیدی مخصوص گوشی‌های ارزان قیمت بازار رونمایی کرد. مدیاتک Dimensity 700 محصول جدید شرکت تایوانی است و بازار محصولات اقنصادی را هدف قرار داده. مدیاتک اخیرا... نوشته تراشه مدیاتک...

تراشه مدیاتک Dimensity 700 با پشتیبانی از اینترنت ۵G مخصوص گوشی‌های میان رده و ارزان قیمت رونمایی شد.

مدیاتک در آخرین تلاش خود برای گسترش شبکه ۵G از تراشه جدیدی مخصوص گوشی‌های ارزان قیمت بازار رونمایی کرد. مدیاتک Dimensity 700 محصول جدید شرکت تایوانی است و بازار محصولات اقنصادی را هدف قرار داده.

مدیاتک اخیرا چندین تراشه با پشتیبانی از ۵G برای اسمارت فون‌های مقرون‌به‌صرفه رونمایی کرده است. جدیدترین محصول این کمپانی، مدیاتک Dimensity 700 نام دارد که با معماری ۷ نانومتری توسعه یافته است. این چیپست در راستای محصول دیگر این شرکت یعنی Dimensity 720 تولید شده است.

مهم‌ترین قسمت چیپست جدید، حضور مودم ۵G است. این بخش امکان پشتبانی از اینترنت نسل پنجم تا سرعت ۲.۷۷ گیگابایت برثانیه را فراهم می‌اورد. این مودم همچنین از دو سیم‌کارت و دو حالت آماده به کار و VoNR (صدا از طریق رادیوی جدید)برخوردار است. VoNR کیفیت صوتی بهتری را نسبت به نسل‌های قبل ارائه می‌‌دهد. مودم موجود در تراشه مدیاتک Dimensity 700، از باند ۵G NR و فناوری صرفه‌جویی در مصرف برق “۵G UltraSave” برخوردار است.تراشه مدیاتک Dimensity 700 با پشتیبانی از اینترنت 5G رونمایی شد

تراشه مدیاتک Dimensity 700 با پشتیبانی از اینترنت 5G رونمایی شد

تراشه مدیاتک Dimensity 700 ، از دو هسته Cortex-A76 با سرعت ۲.۲ گیگاهرتز (کمی سریع‌تر از از پردازنده بزرگ Dimensity 720) و شش هسته Cortex-A55 با سرعت ۲.۰ گیگاهرتز تشکیل شده است. این تراشه می‌تواند تا ۱۲ گیگابایت حافظه رم LPDDR4x و فضای ذخیره سازی دو لاین UFS 2.2 (با حداکثر سرعت ۱ گیگابایت بر ثانیه) را پشتیبانی کند.

تراشه مدیاتک Dimensity 700 می‌تواند از نمایشگر‌های +۱۰۸۰p با نرخ رفرش ۹۰ هرتز پشتیبانی کند. اگرچه این تراشه پردازنده گرافیکی از نوع ARM Mali-G57 MC2 به همراه دارد اما باز هم می‌تواند با نمایشگر‌های +۱۰۸۰p همگام شود.تراشه مدیاتک Dimensity 700 با پشتیبانی از اینترنت 5G رونمایی شد

تراشه مدیاتک Dimensity 700 با پشتیبانی از اینترنت 5G رونمایی شد

مدیاتک Dimensity 700 می‌تواند ویدیو‌هایی با رزولوشن ۱۰۸۰p به ثبت برساند. در صورتی که برادر بزرگ‌تر آن، Dimensity 720 قادر است ویدیو‌های ۴K ضبط کند که این امر آن را به گزینه‌ی مناسب‌تری برای میان‌رده‌ها تبدیل می‌کند.

در زمینه عکس‌برداری، تراشه جدید می‌تواند دوربین‌هایی تا ۶۴ مگاپیکسل را مدیریت کند. در این تراشه همچنین قابلیت کاهس نویز چند فریمی وجود دارد و پیشرفت‌هایی نیز در هوش مصنوعی ایجاد شده است. در خصوص قابلیت‌های هوش مصنوعی، گقتنی است که این تراشه می‌تواند از دستیار‌های صوتی Baidu، Alibaba، Tencent، گوگل و آمازون پشتیبانی کند.

مدیاتک همچنین دو چیپست مخصوص کروم‌بوک به نام‌های MT8195 و MT8195 را به لیست محصولات خود اضافه کرده است. چیپست MT8192 نیز نمونه پیشرفته‌تری است که با استفاده از فرایند ۶ نانومتری TSMC ساخته شده و علاوه بر چهار هسته A55، چهارهسته جدید Cortex-A78 نیز به همراه دارد.

همچنین پردازنده گرافیکی پنج هسته‌ای Mali-G57 و یک APU وجود دارد که برای تشخیص صدا و تصویر از قابلیت ۴ TOPS استفاده می‌کند. فناوری Dolby Vision، صدای فراگیر ۷.۱ و رمزگشایی AV1 نیز پشتیبانی می‌شود.

MT8192 بر اساس فرایند قدیمی ۷ نانومتری ساخته شده و از چهار هسته A76 استفاده می‌کند که مربوط به دو نسل پیش است. APU موجود در آن نیز کدنتر است. یک پردازنده گرافیکی ۵ هسته‌‌ای Mali-G57 می‌تواند نمایشگر ۱۴۴۰p با نرخ ۶۰ هرتز یا یک صفحه نمایش ۱۰۸۰p با سرعت ۱۲۰ هرتز را هدایت کند. هر دو تراشه از قابلیت اتصال PCIe Gen 3 و UBS 3.2 Gen 1 برخوردار هستند. کروم بوک ‌های مجهز به تراشه‌های جدید در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ روانه بازار خواهند شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


4 سناریوی حادثه تروریستی مسکو