شهرداری جلوی زباله‌گردانی را می‌گیرد 


شهرداری جلوی زباله‌گردانی را می‌گیرد 

شهردار اردبیل گفت: فعالیت زباله‌گردان‌ها در شهر اردبیل غیر قانونی است و ما تلاش می‌کنیم تا جلوی این کار را بگیریم.

حمید لطف‌الهیان 24 آبان در جلسه مدیران مجموعه شهرداری اردبیل اظهار کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا، شهرداری و سازمان‌های زیرمجموعه آن در هشت ماه اخیر فعالیت‌های متفاوتی را انجام دادند تا در راستای این مسئولیت اجتماعی و مشارکت همگانی، زمینه کنترل و کاهش آسیب‌های ویروس کرونا را بگیرند.
وی ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به عنوان اصلی‌ترین عامل در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا یادآور شد و تصریح کرد: تا زمانی که همه شهروندان دست به دست هم نداده و در این حوزه مشارکت نکنند، غلبه بر این ویروس غیر ممکن است.
شهردار اردبیل گفت: ما قدردان تلاش و زحمات خستگی‌ناپذیر پرستاران، پزشکان و کادر درمانی هستیم که در این هشت ماه شبانه‌روزی سعی کردند تا در خدمت مردم باشند و بهتر است شهروندان نیز با رعایت موازین بهداشتی به این عزیزان کمک کرده و زمینه آرامش و آسایش نسبی آنها را در این روزهای سخت فراهم کنند.
لطف‌اللهیان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: بدون مشارکت مردم امکان مهار و غلبه بر بیماری کرونا غیرممکن است و ضرورت دارد همه شهروندان با توجه به شرایط بحرانی در اردبیل، موازین بهداشتی را رعایت کرده تا از ابتلا به این بیماری و بستری شدن در بیمارستان به نوعی جلوگیری کنند.
وی به آمار بالای اشغال تخت‌های بیمارستانی و همچنین تعداد جانباختگان روزانه کرونا در شهر اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: در این زمینه مجموعه آرامستان‌ شهرداری اردبیل نیز شبانه‌روزی در زمینه تغسیل، تدفین و تکوین درگذشتگان تلاش می‌کند و یکی از سازمان‌های درگیر در این حوزه آرامستان‌هاست.
لطف‌اللهیان خاطر نشان کرد: در کنار این سازمان که سعی کردیم نیازمندی آن را با تأمین اعتبار ویژه تهیه کنیم، در سازمان آتش‌نشانی نیز فعالیت‌های خوبی در جهت گندزدایی و ضدعفونی مناطق مختلف شهری انجام می‌شود تا زمینه رفت و آمد سلامت مردم در شرایط ضروری فراهم آید.
وی به تبلیغات محیطی شهرداری در آگاه‌سازی مردم برای مقابله با این بیماری اشاره کرد و گفت: شهرداری به صورت مرتب با نصب پیام‌های اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی سعی می‌کند مردم را نسبت به خطرات این بیماری آگاه کرده و زمینه شیوع آن را بکاهد.
لطف‌اللهیان در ادامه سخنان خود بیان کرد: سازمان حمل و نقل بار و مسافر نیز با تمام توان خود در این ایام در خدمت مردم است و ما به صاحبان تاکسی‌ها ابلاغ کردیم تا با سوار و پیاده کردن سه نفر در هر مسیر بیشتر به کنترل و پیشگیری این بیماری تلاش کرده و اقدام کند.
وی اضافه کرد: شهرداری در این ایام به صورت الکترونیکی و غیرحضوری خدمات خود را به مردم ارائه می‌کند و لحظه‌ای در ارائه خدمات غافل نبوده ولی با توجه به شرایط کرونایی، بیشتر مراجعات ما به صورت غیرحضوری بوده و ما سعی می‌کنیم در سازمان‌ها و شهرداری‌های مناطق مختلف ارائه خدمات را از این طریق انجام دهیم.
لطف‌اللهیان اظهار کرد: از روز اول شیوع بیماری کرونا در یک بسیج همگانی ضدعفونی‌ کردن محیط‌های مختلف شهری، کوچه‌ها، معابر و خیابان‌ها در دستور کار قرار گرفته و از لحاظ سیما و منظر شهری پارک‌ها و مناطق گردشگری نیز در این ایام تعطیل بوده است.
وی به ضدعفونی مرتب تاکسی‌ها و اتوبوس‌های شهری نیز اشاره کرد و گفت:‌ در کنار جابجایی کم مردم با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی،‌ سعی بر گندزدایی روزانه این وسایط نقلیه عمومی است تا مردم در صورت نیاز به راحتی از این امکانات استفاده کنند.
لطف‌اللهیان ضرورت پرهیز مردم را از تجمعات غیر ضرور یادآور شد و تصریح کرد: با اعمال محدودیت‌های فعالیت مشاغل در این روزها انسداد ترافیکی ما نیز در مسیرهای مختلف کاسته شده و همه این اقدامات پیشگیرانه در جهت حفظ سلامت مردم و ارتقا شرایط زندگی آنهاست.
شهردار اردبیل در مورد جمع‌آوری و دفع پسماند نیز افزود: همکاران ما در این مجموعه سعی می‌کنند در کنار انجام وظایف روزانه خود با دستکش و استفاده از ماسک نسبت به حفظ سلامتی خود نیز اقدام کنند که شرکت‌های پیمانکاری در این زمینه موظف شدند تا اصول بهداشتی را در قبال کارگران رعایت کنند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: ما از مراکز درمانی، آزمایشگاه‌ها، رادیولوژی‌ها و مجموعه‌های بیمارستانی خواسته‌ایم تا پسماندهای خود را در مرحله اول بی‌خطر کرده سپس تحویل مجموعه شهرداری بدهند.
لطف‌اللهیان اضافه کرد: بعد از بی‌خطرسازی این پسماندها، به صورت روزانه نسبت به دفن اصولی آنها اقدام می‌کنیم تا خطر این امر کاهش پیدا کند.
وی در مورد رها شدن دستکش و ماسک در سطح معابر و خیابان‌ها و خطرات ناشی از این امر برای سلامتی مردم به عنوان یک تهدید عمومی ادامه داد: امیدواریم شهروندان این موضوع را مراعات کرده و از رها کردن ماسک، دستکش و سایر تجهیزات بهداشتی در خیابان‌ها، معابر و کوچه‌ها پرهیز کرده و به نوعی به حفظ سلامت دیگر هموطنان خود توجه کنند.
لطف‌اللهیان بیان کرد: روزانه 700 تا 800 نفر پارکبان در سطح شهر نسبت به تنظیف عمومی اقدام می‌کنند که حفظ سلامتی آنها برای ما بسیار با اهمیت است.
وی در مورد جداسازی پسماندهای خشک و تر نیز اظهار کرد: اخیرا شرکتی با نصب اپلیکیشن نسبت به جمع‌آوری این زباله‌ها با تفکیک از مبدأ اقدام می‌کند که امیدواریم شهروندان با عضویت در این اپلیکیشن نسبت به تحویل پسماندهای تر و خشک خود اقدام کنند.
شهردار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: شهرداری جلوی هرگونه زباله‌گردانی را در سطح شهر می‌گیرد و سعی می‌کند تا مانع فعالیت آنها شود چرا که این افراد به صورت نامطلوب و نامناسب چهره شهر را در جمع‌آوری زباله‌ها به هم می‌ریزند.
لطف‌اللهیان گفت: ما تلاشمان بر این است تا زباله‌ها به صورت اصولی و از همان منزل با تفکیک تر و خشک جمع‌آوری شود تا نسبت به دفن اصولی و به موقع آن اقدام شود.
وی افزود: نباید منابع شهر و شهروندان در این زمینه به خطر بیفتد و ضرورت دارد با یک نگاه مناسب در این زمینه به سرعت به سمت اقدامات اصولی در جمع‌آوری و دفن زباله‌ها برویم.
لطف‌اللهیان در پایان از شهروندان خواست تا در این ایام کرونا از حضور پرتراکم و پرتجمع در آرامستان‌ها برای تدفین درگذشتگان پرهیز کنند چرا که حضور انبوه جمعیت در این مکان می‌تواند عامل انتشار ویروس کرونا باشد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی