محصولات کانون پرورش فکری همدان با 20 درصد تخفیف ارائه می‌شود


محصولات کانون پرورش فکری همدان با 20 درصد تخفیف ارائه می‌شود

همدان- ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان گفت: همزمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی سایت اینترنتی فروش کتاب و محصولات فرهنگی هنری این کانون با 20 درصد تخفیف کتاب‌های خود را ارائه می‌کند.

بهناز ضرابی‌زاده روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بیش از ۲ هزار عنوان کتاب کودک و نوجوان به‌صورت اینترنتی در سایت Shop.kpf.ir عرضه شده که علاقه‌مندان می‌توانند تمامی کتاب‌های موجود کانون را در گروه‌های سنی مختلف از طریق این سایت و با استفاده از پایانه پرداخت اینترنتی آن خریداری کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان از راه اندازی کاروان شادی کتابخوانی با حضور دوچرخه سواران کتابدار و خودروسیار شهری‌ در سطح شهر همدان، روز یکشنبه ۲۵ آبان، با شعار دانایی و مانایی خبر داد و عنوان کرد: این کاروان با توزیع کتاب در بین کودکان فرهنگ کتابخوانی را ترویج کردند.

ضرابی‌زاده خاطرنشان کرد: برنامه‌های هفته کتاب امسال از ۲۴ تا ۳۰ آبان ۱۳۹۹ در سراسر کشور با شعار «دانایی؛ مانایی» اجرا می‌شود، در حالی که شیوع بیماری کرونا زمینه اجرای این برنامه‌ها را به‌طور کامل به فضای مجازی منتقل کرده است.

وی اظهار داشت: دوپنجره یکی از فعالیت‌های کتاب‌محور و پر مخاطب در آفرینش‌های ادبی کانون است که اعضای مراکز کانون کتاب‌های نویسندگان و شاعران را با حضور مولف اثر، نقد می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان با اشاره به اینکه برپایی نشست‌های دو پنجره با هدف آشنایی نوجوانان با نقد صحیح کتاب، افزایش اعتماد به نفس، تقویت مهارت‌های جرات‌مندی و ابراز وجود در مراکز کانون پرورش فکری است، افزود: همزمان با بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، دو نشست نقد با حضور افسانه شعبان‌نژاد و فرهاد حسن‌زاده در قالب برنامه «دوپنجره» به صورت مجازی برگزار می‌شود.

ضرابی‌زاده با بیان اینکه این دو نشست‌ نقد به خاطر شیوع بیماری کرونا به شیوه برخط و از طریق سایت مجازی کانون پرورش فکری به نشانی kpf.ir در ساعت ۱۴ تا ۱۶ برپا می شود، ادامه داد: نوجوانان نقدها و سوال‌های‌شان را قبل از این برنامه برای آفرینش‌های ادبی کانون فرستادند که سوال‌های دسته‌بندی شده از مهمانان پرسیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نشست‌های تخصصی برخط کانون در نشانی اینترنتی kpf.ir/neshast برای همه علاقه‌مندان به‌صورت میهمان قابل مشاهده است، عنوان کرد: در این راستا، روز دوشنبه ۲۶ آبان ساعت ۱۴ مصطفی رحماندوست، نویسنده و شاعر، دبیر جایزه کتاب ماه و سال کانون و حمیدرضا شاه‌آبادی نویسنده و عضو شورای سیاست‌گذاری جایزه کتاب ماه و سال کانون، در خصوص «نقش جشنواره‌ها و جوایز کتاب در معرفی و خلق کتاب‌های خوب» با تأکید بر جایزه کتاب ماه و سال کانون به بحث و گفت‌وگو می‌پردازند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان از فراخوان " اولین کتابی که از کانون به دستم رسید" به صورت فایل صوتی و تصویری (مرکز پستی ملایر) خبر داد.

ضرابی‌زاده، مشارکت در اجرای جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی، فراخوان‌عکاسی با موضوع من و کتاب‌هایم-یارمهربان-بهترین کتاب من، لایو قصه‌گویی با موضوع قصه‌های‌آیینی و معرفی شهدای‌کتابخوان توسط مرکز صالح‌آباد را از سایر عناوین برنامه‌های اجرایی در این هفته معرفی کرد.

وی انتشار فراخوان ساخت عروسک شخصیت محبوب کتابی که خوانده‌ام، فراخوان ساخت نمایش‌های عروسکی کوتاه چند دقیقه‌ای، تولید نمایش‌های کوچک با موضوع متون کهن ادبی و حکایت‌ها و فراخوان مونولوگ‌خوانی که طی آن اعضا یک تک‌گویی نمایشی را از زبان یک قهرمان یا شخصیت یک کتاب مونولوگ‌خوانی می‌کنند، را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد.

در سال ۱۳۷۲ خورشیدی ۲۴ آبان به عنوان روز کتاب و کتاب‌خوانی تعیین شد. در سال‌های گذشته هفته پایانی آبان ماه، هفته کتاب نام‌گذاری شده است. نخستین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در روزهای چهارم تا دهم دی سال ۱۳۷۲ با پیام مقام معظم رهبری برگزار شد.

در هفته کتاب، در مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها، و استان‌های کشور نمایشگاه‌ها و جشن‌های کتاب و سخنرانی در موضوع چاپ و نشرِ کتاب برگزار می‌شود. بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار دانایی؛ مانایی ۲۴ آبان ماه تا ۳۰ آبان برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید