دومین پست 230 کیلوولت برق خلخال راه‌اندازی می‌شود


دومین پست 230 کیلوولت برق خلخال راه‌اندازی می‌شود

اردبیل _ ایرنا _ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: دومین پست 230 کیلوولت برق خلخال در محل ناحیه صنعتی گزاز این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

حسین قدیمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دومین پست ۲۳۰ کیلوولت شهرستان خلخال با مشارکت مالی و اعتباری ۲۰ درصد شرکت شهرک‌های صنعتی ،۴۰ درصد اعتبارات استانی و ۴۰ درصد از اعتبارات وزارت نیرو در محل اجرای ناحیه صنعتی گزاز این شهرستان ایجاد خواهد شد.

وی اظهارداشت: با توجه به ضرورت تامین نیاز برقی کارخانه‌های صنعتی بزرگ پیش‌بینی شده برای احداث و راه‌اندازی در ناحیه صنعتی گزاز خلخال از جمله کارخانه تولید فروسلیسی در این محل راه‌اندازی پست ۲۳۰ کیلوولت برای تامین برق واحدهای صنعتی این ناحیه ضرورت دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل اظهارداشت: در حالی که سایر دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط برای ایجاد زیرساخت‌های لازم ناحیه صنعتی گزاز هنوز کار خود را آغاز نکرده‌اند، این شرکت مقدمات لازم برای راه‌اندازی این تاسیسات تامین برق این ناحیه را انجام داده طبق برنامه زمان‌بندی شده این پروژه را اجرا می‌کند.

او با بیان اینکه پست ۲۳۰ کیلولت ناحیه صنعتی گزاز خلخال چهارمین پست ۲۳۰ کیلوولت استان اردبیل است که در جهت تقویت زیرساخت‌های برقی مناطق مختلف این استان راه‌اندازی می‌شود، گفت: عملیات اجرایی پروژه احداث سومین پست ۲۳۰ کیلوولتی برق در منطقه جنوب استان اردبیل و در شهر خلخال در حال تکمیل بوده و این پروژه بزرگ برق جنوب استان پاییز امسال بهره‌برداری می‌شود.

قدیمی تشریح کرد: پست ۲۳۰ به ۶۳ و ۲۰ کیلوولتی شهر خلخال سومین پست ۲۳۰ کیلوولتی استان اردبیل پس از شهرهای اردبیل و نمین است که با هدف تامین برق مورد نیاز واحدهای صنعتی و تولیدی بزرگ منطقه احداث و با بهره‌برداری از آن برق موردنیاز و نامحدود سرمایه‌گذاران متقاضی راه‌اندازی طرح‌های بزرگ صنعتی و تولیدی واقع در محدوده این شهرستان تامین می‌شود.

وی گفت: برای راه‌اندازی پروژه پست ۲۳۰ کیلوولت برق خلخال و همچنین راه‌اندازی خطوط انتقال نیروی برق از استان گیلان به این پست در خلخال تاکنون اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال از محل منابع اعتباری ملی هزینه شده است.

وی با بیان اینکه برق شهرستان خلخال از طریق یک پست ۶۳ کیلوولتی تامین می‌شود، اظهارداشت: با بهره‌برداری از این پروژه علاوه بر تامین برق موردنیاز سرمایه‌گذاران راه‌اندازی واحدهای صنعتی بزرگ در منطقه برق پایدار ۲ شهرستان خلخال و کوثر در بلند مدت تامین خواهد شد.

قدیمی از اجرای طرح برق امید با هدف ترویج فرهنگ الگوی صحیح مصرف برق در بین مشترکین خبرداد و گفت: در صورت کاهش ۱۰ درصد برق مصرفی مشترکین پرمصرف هیچ گونه خاموشی در تابستان سال آینده در استان اعمال نخواهد شد.

وی با بیان اینکه اصلاح روشنایی معابر تمام مناطق استان اردبیل در دستور کار شرکت توزیع برق قرار گرفته است، افزود: بر اساس قوانین جدید وزارت نیرو تامین برق و هزینه برق مصرفی همه پارک‌ها ،بوستان‌ها و بلوارهای شهرهای استان به عهده شهرداری‌ها می‌باشد.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید