شکارچیان قوچ وحشی در پارک ملی گلستان دستگیر شدند


شکارچیان قوچ وحشی در پارک ملی گلستان دستگیر شدند

گنبدکاووس - ایرنا - مسوول روابط عمومی پارک ملی گلستان گفت: با تلاش ماموران یگان اجرایی و محیط بانی منطقه سولگرد این پارک ملی، چهار شکارچی متخلف که اقدام به شکار قوچ وحشی می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

یحیی مرادی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ماموران یگان اجرایی واحد محیط بانی منطقه سولگرد پارک ملی گلستان شب گذشته پس از شنیدن صدای تیراندازی، با انجام گشت‌زنی پیگیر شناسایی محل استقرار شکارچیان شدند.

وی بابیان اینکه محیط بانان بعد از چند ساعت جستجو در نهایت موفق به شناسایی و دستگیری چهار شکارچی متخلف شدند، افزود: از این شکارچیان ۲ دستگاه موتورسیکلت، یک قبضه سلاح جنگی و ۲ قبضه سلاح ساچمه‌زنی به همراه لاشه ۲ راس قوچ وحشی کشف و ضبط شد.

مسوول روابط عمومی پارک ملی گلستان ادامه داد: شکارچیان متخلف که همگی بومی منطقه و سابقه‌دار هستند، با تشکیل پرونده به مرجع قضایی شهر آشخانه واقع در استان خراسان شمالی معرفی شدند.

منطقه سولگرد که این تخلف در آن اتفاق افتاده، طبق تقسیمات جغرافیایی متعلق به استان خراسان شمالی است.

پارک ملی گلستان به عنوان یکی از ذخیره‌گاه‌های زیست کره ثبت شده در میراث جهانی ۱۳۵۰ گونه گیاهی و ۳۰۲ گونه جانوری از جمله نیمی از گونه‌های پستانداران ایران را در حدود ۹۰۰ کیلومتر مربع گستره جای داده است.

پارک ملی گلستان از بهترین زیستگاه‌های پستانداران بزرگی چون پلنگ، خرس قهوه‌ای، گرگ، وشق، مرال، شوکا، گوسفند وحشی و بز وحشی، آهوی ایرانی و گراز بوده و به ویژه به خاطر جمعیت فراوان قوچ و میش اوریال معروف است.

بیشترین گستره این پارک ملی در استان گلستان، حدود ۳۴ درصد آن در خراسان شمالی و بخش ناچیزی نیز در حوزه سرزمینی استان سمنان قرار دارد.

این پارک ملی در فهرست میراث جهانی یونسکو به عنوان یکی از ۵۰ ذخیره‌گاه زیست محیطی کره زمین به ثبت رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا