20 ایده به استارتاپ ویکند دانشگاه بیرجند رسید


20 ایده به استارتاپ ویکند دانشگاه بیرجند رسید

بیرجند - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند گفت: در رویداد استارتاپ ویکند دانش کار 20 ایده از سراسر کشور به این دانشگاه رسید و 13 ایده به مرحله نهایی راه یافت.

علی زنگویی روز یکشنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان رویداد استارتاپ ویکند دانش کار که با سخنرانی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به شکل مجازی در دانشگاه بیرجند برگزار شد افزود: پس از داوری ایده‌ها، سه ایده برنده شد که امروز از برگزیدگان این رویداد تجلیل می‌شود.

وی گفت: استارتاپ و ایده‌پردازی مهم‌ترین قدم برای جامعه ما است تا بتوانیم فرهنگ غنی دینی و اسلامی خود را از طریق ایده‌پردازی به تعالی برسانیم.

زنگویی افزود: پیامبر اسلام (ص) می‌فرمایند من برای تکمیل مکارم اخلاقی مبعوث شده‌ام و قرآن کریم بیشترش اخلاق است تا در جامعه آسیب اجتماعی نباشد که راه آن ایده‌پردازی و برنامه‌ریزی است.

وی اظهار داشت: همه کارهای بزرگی که در جوامع بشری در طول تاریخ انجام شده از یک ایده و فکر ایجاد شده است و این ایده توسعه پیدا کرده، به تعالی رسیده و به کار و ثروت تبدیل شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند گفت: کشور ما در پنجره جمعیتی قرار دارد و این یعنی بیشتر جامعه بین ۱۵ تا ۶۵ سال قرار دارند که باید تلاش شود زیرا کشورهای دیگر که از این پنجره جمعیتی استفاده کردند در حوزه‌های مختلف به رشد و توسعه رسیدند.

وی یادآور شد: کشور ما با مشکلاتی مثل جنگ تحمیلی و تبعات آن و امروز هم با تحریم ظالمانه مواجه است که همه اینها موجب شده بیشتر به بحث ایده‌پردازی توجه کنیم.

زنگویی گفت: ایده‌پردازی یعنی اینکه نباید منتظر دیگران باشیم تا مشکلات ما را رفع کنند بلکه باید از جامعه جوان و تحصیلکرده خود بخواهیم با ایده‌های خوب، مشکلات را رفع کنند.

رویداد استارتاپ ویکند دانش کار از مرداد ماه سال جاری با برگزاری چهار کارگاه و حضور ۲۰۰ شرکت کننده آغاز و پس از داوری که روز جمعه گذشته انجام شد از سه گروه استارتاپی تجلیل شد.

استارتاپ ویکند (Startup Weekend) یک رویداد آموزشی - تجربی است که در چند روز متوالی (پایان هفته) برگزار می‌شود.

گروه‌های منتخب از دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان، دانشگاه بیرجند و دانشکده فردوس هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از خوانندگی سگ سخنگو با آهنگ صادق بوقی میگه آو آو آو آو...