فعالیت عمرانی در 35 بقعه متبرکه خراسان جنوبی ادامه یافت


فعالیت عمرانی در 35 بقعه متبرکه خراسان جنوبی ادامه یافت

بیرجند - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون پنج هزار و 895 متر مربع فعالیت عمرانی در 35 بقعه متبرکه استان براساس طرح جامع احداث، تکمیل، مرمت و مقاوم‌سازی انجام شده است.

حجت الاسلام پرویز بخشی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: احداث، تکمیل و مرمت ساختمان شبستان در ۱۳ بقعه متبرکه به متراژ هزار و ۶۷۲ متر مربع بخشی از این عملیات عمرانی است.

وی گفت: ساخت و تکمیل زائرسرا در هشت بقعه متبرکه به متراژ هزار و ۱۵۷ متر مربع از دیگر بخش‌های فعالیت عمرانی در قالب طرح جامع بوده که از ابتدای امسال انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به احداث و تکمیل سرویس برای رفاه حال زائران در پنج بقعه متبرکه به متراژ ۳۵۴ متر مربع افزود: محوطه‌سازی، تکمیل رواق‌ها، اجرای گنبد و ساخت ضریح در ۹ بقعه متبرکه به متراژ ۲ هزار و ۷۱۳ متر مربع از دیگر بخش‌های عملکرد عمران بقاع متبرکه در قالب طرح جامع است.

وی از تهیه طرح جامع در چهار بقعه متبرکه استان خراسان جنوبی از ابتدای امسال خبر داد و گفت: این طرح‌ها در امامزاده شیخ احمد بن اسحاق (پیرحاجات)، شیخ احمد زنوغان در شهرستان طبس و امامزاده سید حسن و سید محمد دوست آباد در شهرستان سرایان اجرا می‌شود.

بخشی پور بیان کرد: تمامی فعالیت‌ها در بقاع متبرکه استان درآمد هزینه‌ای است و بر این مبنا صورت می‌گیرد.

وی گفت: از تعداد ۹۶ بقعه در خراسان جنوبی برای ۵۷ پروژه طرح جامع تهیه شده است که این تعداد بقاع پروژه‌هایی را برای ساخت و ساز دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سقوط اتوبوس از روی پل در آفریقای جنوبی قربانی گرفت