فواید حیرت آور و بسیار جالب رها کردن باد معده


فواید حیرت آور و بسیار جالب رها کردن باد معده

فواید حیرت آور و بسیار جالب Drop of flatulence رها کردن باد معده شاید با خواندن تیتر پیش خود فکر کرده باشید که چه موضوع زشت و به دور از ادبی! یا ممکن است حتی با آوردن اسم گوز یا گوزیدن خجالت بکشیم یا بخندیم😁😂😂 ولی جالب است بدانید که گوزیدن یک راه برای تداوم سلامت است و فواید بسیاری دارد که شاید از آن بی خبرید😲 اکنون در این بخش به فواید باد...

فواید حیرت آور و بسیار جالب Drop of flatulence رها کردن باد معده

شاید با خواندن تیتر پیش خود فکر کرده باشید که چه موضوع زشت و به دور از ادبی! یا ممکن است حتی با آوردن اسم گوز یا گوزیدن خجالت بکشیم یا بخندیم😁😂😂 ولی جالب است بدانید که گوزیدن یک راه برای تداوم سلامت است و فواید بسیاری دارد که شاید از آن بی خبرید😲 اکنون در این بخش به فواید باد معده(Flatulence) پرداخته ایم امیدوارم از خواندن این مطالب لذت ببرید.

1. رفع احساس سنگینی

اگر پس از خوردن یک وعده غذای مفصل احساس سنگینی و ورم در شکم خود دارید احتمال بدلیل این است که باد معده خود را خارج نکرده اید.خارج کردن باد شکم پس از وعده های غذایی از احساس ورم و سنگینی و ناراحتی جلوگیری کرده و به شما آرامش میدهد.

2. کمک به سلامت روده ها

یادتونه وقتی بچه بودیم مادرمون میگفت زشته یه موقع نگوزین ها و باید خودتون و نگه دارید! باید بدونید که نگه داشتن هر چیزی برای مدت طولانی میتواند بسیار مضر باشد.

در مواقع خاص که ممکن است آبرو ریزی بشود هیچ اشکالی ندارد که باد شکم خود را نگه دارید اما اگر این موضوع برای شما عادت بشود و تحت هیچ شرایطی نگوزید سلامتی روده هایتان به خطر خواهد افتاد.

3. بادمعده یک هشدار جدی است!

باد معده میتواند یک هشدار جدی برای برخی مشکلات و بیماری ها باشد. اگر باد شکم شما بوی بسیار بدی دارد و خیلی زیاد است و یا هنگام گوزیدن احساس درد میکنید میتواند نشانه ای از بیماری عدم تحمل لاکتوز(Lactose) و یا حتی سرطان روده باشد.

4. بوی نا مطبوع بادمعده برای شما خوب است!

بله! درست خواندید. بوییدن باد شکم میتواند برای سلامتی شما مفید باشد. قطعا تعجب کردید اما تحقیقات علمی نشان داده است که هیدروژن سولفید موجود در گاز روده میتواند از بسیاری بیماری ها پیشگیری کند.
هیدروژن سولفید بویی شبیه به تخم مرغ فاسد دارد که در مقادیر زیاد سمی است اما مقدار کم آن میتواند از سکته و حملات قلبی جلوگیری کند.

5. کمک به رژیم غذایی شما

باد معده هر غذایی بوی خاص خود را دارد. اگر احساس کردید که باد شکم شما مدتی است که بوی خاصی میدهد میتواند نشانه ای از این باشد که یک ماده غذایی را بیش از حد استفاده کرده اید. بطور مثال اگر خیلی نمیگوزید میتواند نشانه ای از آن باشد که فیبر غذایی کمی مصرف میکنید و باید از غذا های فیبر دار مثل عدس و لوبیا بیشتر استفاده کنید.

6. بادمعده نمایانگر سلامت باکتری های روده است.

یک حقیقت جالب: معمولا افراد لاغر و سالم بیشتر میگوزند. در واقع سلامتی سیستم گوارش میتواند به معنای باد شکم بد بو تر باشد. برخی مواد غذایی همچون انواع کلم ها باعث تقویت باکتری های روده میشود و این امر منجر به هضم بهتر غذا ها و همچنین تولید گاز بیشتر میگردد.

7. حالتون جا میاد!

بزارید واقع بین باشیم، هیچ احساسی بهتر از وقتی که بادمعده خود را پس از یک مدت طولانی در میکنید نیست.
حتی اگر مجبور باشید باد شکم تان را نگه دارید و یا به هر دلیل نتوانید کار خود را انجام دهید، قطعا احساس بدی پیدا کرده و حتی درد خواهید کشید اما به محض اینکه بگوزید همه چیز عوض میشود و حسابی حال تان خوب میشود.

8. کاهش فشار خون

سولفید هیدروژن باعث کاهش سفتی دیواره رگ های خونی شده و به کاهش فشار خون کمک می کند.

9. درمان حمله قلبی و سکته

این ماده با انبساط رگ های خونی پمپاژ خون را بهبود بخشیده، به درمان حمله قلبی کمک می کند و خطر بروز سکته را کاهش می دهد.

فواید حیرت آور و بسیار جالب Drop of flatulence رها کردن باد معده

10. سلامتی کلیه

مطالعه ای نشان داده AP39 می تواند به درمان آسیب کلیوی ناشی از التهاب کمک کند.

11. محافظت از مغز

به نظر می رسد این ماده از آسیب مغزی پس از Heart attacks حملات قلبی پیشگیری می کند. همچنین ممکن است خطر ابتلا به زوال عقل یا آلزایمر را کاهش دهد.

12. کاهش اثرات پیری

AP39 از ساختارهای سلولی که به مرور زمان و با افزایش سن تضعیف می شوند محافظت می کند.
تمام فواید ذکر شده از آن جا نشات می گیرد که سولفید هیدروژن اثر منفی استرس اکسیداتیو روی سلول ها را کاهش داده و به قوی تر شدن سلول ها و افزایش طول عمر آن ها کمک می کند.

Amazing and very interesting benefits of dropping stomach bloating

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل