طرح دامپروری شستا در خلخال و نمین اجرا می‌شود


طرح دامپروری شستا در خلخال و نمین اجرا می‌شود

اردبیل _ ایرنا _ رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل از صدور مجوز راه‌اندازی گاوداری شیری سه هزار راسی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا ) در شهرستان‌های خلخال و نمین خبر داد.

شهرام محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل باید پاسخ استعلامات اداری لازم برای شتاب در روند صدور پروانه تاسیس و ساخت واحدها را سریع اعلام کنند.

وی افزود: تحویل زمین و تخصیص آب ۲ مساله مهمی است که باید نهایی شود و در ادامه کارشناسان مشاور سازمان نسبت به تهیه طرح توجیهی و سایت پلان واحدها اقدام خواهند کرد.

او گفت: تمام مراحل ساخت واحدها تحت نظارت کارشناسان مشاور دامپروری شهرستان‌ها قرار گرفته و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان آمادگی کامل برای تامین نیروی انسانی متخصص به عنوان مسئولین فنی یا مشاورین تولید و تکنسین‌های فنی را دارد.

محمدی احداث این واحدها را در تامین نیاز مصرف داخلی به لبنیات مهم دانست و افزود: اجرای این طرح‌ها علاوه بر تامین لبنیات موردنیاز نقش بسزایی در اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم در شهرستان‌های هدف را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه موافقت اصولی واحد گاوداری شیری سه هزار راسی در شهرستان‌های نیر و گرمی در یک ماه اخیر صادر شده است، تشریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع سرمایه‌گذاری و مطالبه مردمی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با بسیج کارشناسی در کوتاه‌ترین زمان ممکن این موافقت نامه‌ها را پیگیری و صادر می‌کند.

طرح راه‌اندازی گاوداری شیری سه هزار راسی در خلخال به عنوان بخشی از تعهد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی کشور برای سرمایه‌گذاری در این منطقه و در نشست مشترک مدیران این شرکت با مسوولان این شهرستان مطرح شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست