افتتاح دو حوضچه تبخیر شیرابه در همدان


افتتاح دو حوضچه تبخیر شیرابه در همدان

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان از افتتاح دو حوضچه مهندسی تبخیر شیرابه در همدان خبر داد.

بابک مهدی‌آزاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به طور متوسط به ازای هر تن زباله ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلوگرم شیرابه تولید می شود که در شهرها و مناطق مختلف به سبب شرایط آب و هوایی و نوع تغذیه افراد با هم متفاوت است.

وی تصریح کرد: شیرابه جزء ذات زباله است و زباله بدون شیرابه نخواهد بود؛ به عنوان مثال پوست میوه رطوبت فراوانی دارد که تبدیل به شیرابه می شود اما باید فرهنگسازی صورت بگیرد تا زباله با رطوبت کمتری از منازل خارج شود.

مهدی‌آزاد با با بیان اینکه هر چه رطوبت زباله ها کمتر باشد، شیرابه کمتری خواهیم داشت، مطرح کرد: مردم اجازه نمی دهند آب زباله تخلیه شود و با آب ظرف ها را تمیز می کنند اما باید بدانند شیرابه یک عامل اسیدی بوده و برای محیط زیست بسیار مضر است.

وی با اشاره به اینکه در ایران روش هایی برای تصفیه شیرابه ها وجود دارد که فقط پاسخگوی حجم یک و نیم مترمکعب است که بسیار کم است، بیان کرد: کمتر شهری در مسئله تصفیه شیرابه ها ورود کرده اما در همدان طی چند روز آینده دو حوضچه مهندسی با روش تبخیر شیرابه افتتاح خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، شیرابه‌های ناشی از زباله‌ها خطری جدی برای خاک، آب و منابع زیرزمینی ما به شمار می‌رود. زمانی که زباله‌ها رها می‌شوند، شیرابه‌ای که از آنها سرازیر می‌شود، به زمین نفوذ می‌کند و سفره‌های آب زیرزمینی را آلوده خواهد کرد همچنین شیرابه‌ها در زمان بارش باران با روان‌آب‌ها همراه می‌شوند و آب‌های سطح زمین را نیز درگیر می‌کنند که این شیرابه‌ها ممکن است حاوی مواد شیمیایی و به ویژه فلزات سنگین باشد که برای سلامتی انسان هم بسیار مضر است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته