شرکت اوبر کارخانه اتومبیل سازی خود را به رقیبش می فروشد


شرکت اوبر کارخانه اتومبیل سازی خود را به رقیبش می فروشد

شرکت اوبر تصمیم دارد کارخانه UberATG را به مجموعه Aurora بفروشد و از صنعت ساخت اتومبیل های هوشمند بیرون بیاید.

شرکت اوبر کارخانه اتومبیل سازی خود را به رقیبش می فروشد

به گزارش شفاف، شرکت اوبر در حال مذاکره با رقیب موفق خود Aurora است تا بخش اتومبیل‌های هوشمند خود را به فروش برساند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده اگر این دو شرکت با یک دیگر به توافق برسند، اوبر می‌تواند حدوداً مبلغ ۷.۵ میلیارد دلار کسب کند.

با وجود آن که شرکت اوبر تصمیم داشت با ایجاد Uber Advanced Technologies Group یا همان UberATG درآمدزایی خود را افزایش دهد اما این مجموعه جدید به طور پیوسته دچار مشکلات بود و اکنون به نظر می‌رسد شرکت اوبر دیگر از تلاش برای رفع مشکلات دست کشیده است.

مشکلات پیاپی اوبر با کارخانه اتومبیل‌سازی خود

در ماه مارس سال گذشته شرکت اوبر از اتهامات مربوط به مرگ یکی از مسافران خود با اتومبیل‌های هوشمند این مجموعه تبرئه شد. تحقیقات پلیس بر روی حادثه مورد نظر نشانگر آن بود که شرکت اوبر و مسئول کنترل اتومبیل مورد نظر مقصر بودند با این وجود شرکت اوبر توانست از پرداخت جریمه‌های سنگین خودداری کند و مشکلات پیش آمده را رد کند.

شرکت اوبر کارخانه اتومبیل سازی خود را به رقیبش می فروشد

حادثه پیش آمده به مراحل آزمایش خودروهای UberATG در Tempe پایان داد اما اوبر تصمیم گرفت آزمایش‌های خود در Pittsburg را ادامه دهد. به دنبال این مسائل شرکت مورد نظر اعلام کرد ارزش سهام UberATG با سقوط ۳۰۰ میلیون دلاری مواجه شد. این در حالی بود که پروژه ATG توانسته بود در سه ماه ۲۵ میلیون دلار درآمد داشته باشد. اکنون اوبر قصد دارد کارخانه اتومبیل‌سازی خود را به Aurora بفروشد.

شرکت مذکور توسط یکی از مهندسان سابق گوگل در سال ۲۰۱۷ تاسیس شد و تمرکز آن بر روی توسعه اتومبیل‌های هوشمند و خودران است. بر اساس آخرین ارزش‌گذاری‌های صورت گرفته، کل مجموعه Aurora ۲.۵ میلیارد دلار قیمت دارد و اکنون به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران این مجموعه می‌خواهند کارخانه‌های این شرکت را گسترش دهند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی