آستان قدس رضوی 36 هزار جلد کتاب به مراکز فرهنگی کشور اهدا کرد


آستان قدس رضوی 36 هزار جلد کتاب به مراکز فرهنگی کشور اهدا کرد

مشهد- ایرنا- همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی 36 هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف به مراکز فرهنگی کشور و استان غور افغانستان اهدا کرد.

رییس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: با توجه به پیشینۀ کتابخانۀ آستان قدس رضوی در اهدای کتاب و حمایت از کتاب‌خوانی، مراکز بسیاری تقاضای دریافت کتاب از این کتابخانه داشتند که بر این اساس، منابع درخواستی برخی مراکز در هفتۀ کتاب ارسال شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدجلال حسینی افزود: از مجموع ۳۶ هزار جلد کتاب اهدا شده هزار و ۴۰۰ جلد به استان غور افغانستان ارسال شده است و اداره کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان خراسان شمالی، مدرسۀ علمیۀ عالی نواب مشهد، موسسه فرهنگی حدیث نینوا شهرستان ساوه، اداره کل زندان‌های مشهد، مدرسه علمیه مکتب الوحی و کتابخانه ایستگاه رادار غدیر شهر زابل از جمله مراکزی هستند که در این مرحله، کتاب‌های درخواستی برای آنها ارسال شده است.

وی ادامه داد: عرصه خدمت فرهنگی یکی از زمینه‌های خدمتی آستان قدس رضوی است که مورد تأکید ویژۀ مقام معظم رهبری و تولیت آستان قدس رضوی بوده است و در این راستا سازمان کتابخانه‌ها از سالهای گذشته همواره در موضوع اهدای کتاب از سوی مردم و همچنین دریافت کتاب به صورت اهدایی یا امانت بلند مدت از سوی نهادها و موسسات و مراکز فرهنگی نیز مورد توجه و مراجعه بوده است.

رییس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: از ابتدای امسال نیز با توجه به مراجعه بسیار و اعلام نیاز، ۳۰ هزار جلد کتاب به صورت اهدا یا امانت بلند مدت در اختیار مراکز مختلف قرار داده شده و این درحالی است که مراکزی چون کتابخانه مجتمع فولاد خراسان، مرکز فناوری معاونت فاوا (فرماندهی انتظامی خراسان)، کتابخانه مرکز ترک اعتیاد کوثر، کتابخانه مسجد امام موسی کاظم (ع) شهر خرمشهر و کتابخانه عمومی بهمن زرین‌شهر اصفهان از جمله مراکزی هستند که در نوبت دریافت منابع اهدایی در دوره‌های آتی اهدای کتاب قرار دارند.

سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی ۵۱ کتابخانه در کشور و بیش از ۳۰ میلیون منبع مطالعاتی در اختیار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی