طرح  کاداستر در 160 هزار هکتار از اراضی ملی گچساران اجرا شد


طرح  کاداستر در 160 هزار هکتار از اراضی ملی گچساران اجرا شد

گچساران- ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: تاکنون طرح کاداستر در160هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان انجام شده است.

مجید نظری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان در ۴۰ پلاک این شهرستان انجام شده و بزودی سند تک برگ آنها تهیه خواهد شد.

وی بیان کرد: بید زرد، سربیشه، کلک خل سیاه، ناصر آباد، تلخاب شیرین، خربل، پشه کان سفلی و علیا، انبار شاهی، خنگ بنار، باغ انار، چم شیر، کارده ریگون، بابا کلان و بی بی حکیمه از جمله روستاهایی می باشد که تاکنون طرح کاداستر در آن اجرا شده است.

نظری تعداد پلاک های اراضی ملی این شهرستان را ۱۰۰ پلاک اعلام کرد.

وی تصریح کرد: ۱۴۰ هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان هم اکنون در قالب ۶۰پلاک طرح کاداستر در حال تهیه نقشه است که تا پایان سال جاری اجرا خواهد شد.

نظری افزود: تهیه نقشه در روستاهای لیشتر بزرگ، هفت چشمه، شمش عرب، خیرآباد علیا، آبریزی، پادوک، لیشتر عرب ها، مظفر آباد، محمد آباد، هفت چشمه، آبکل، شمس عرب، دشت مور و چهار بیشه برای اجرای طرح کاداستر هم اکنون در دست اقدام می باشد که تا پایان امسال اجرا خواهد شد.

وی اظهار داشت: نقشه کاداستر۵۲ درصد از اراضی ملی این شهرستان تاکنون تهیه شده است.

نظری گفت: تهیه نقشه کاداستر اراضی ملی در شهرستان گچساران از سوی پیمانکار بخش خصوصی و با نظارت کارشناسان اداره ممیزی اراضی منابع طبیعی انجام می شود.

وی تصریح کرد: با اجرای طرح کاداستر، اطلاعات مربوط به سیستم کاداستر شهرستان را می توان در قالب پایگاه های داده مکانی و سیستم های اطلاعات مکانی به نحو بهینه اخذ، ذخیره، بازیابی، پردازش و نمایش داد.

نظری با اشاره به اهمیت دستیابی به طرح کاداستر منابع طبیعی تاکید کرد : تولید نقشه های رقومی و به هنگام سازی اطلاعات فنی، حقوقی و تثبیت مالکیت اراضی ملی، تبدیل اسناد دفترچه ‌ای به تک برگی و برطرف کردن تداخلات ناشی از اجرای قوانین موازی از ویژگی های اجرای این طرح است.

۹۰ درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه های ملی تشکیل می دهد که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی