هدف ما باید ترویج صحیح جامعیت و عقلانیت مکتب اهل بیت (ع) باشد


هدف ما باید ترویج صحیح جامعیت و عقلانیت مکتب اهل بیت (ع) باشد

آیت الله رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)، ضمن حضور در دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) با رییس، اعضای هیأت رییسه و اعضای هیأت علمی دانشگاه دیدار و گفتگو کرد.

خبرگزاری شبستان،گروه قرآن و معارف، آیت الله«رمضانی»، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)، ضمن حضور در دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) با رئیس، اعضای هیأت رئیسه و اعضای هیأت علمی دانشگاه دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله رمضانی در این دیدار یکی از انتظارات خود از مسئولین دانشگاه را تهیه طرح تحول و سند چشم انداز بیست ساله برای دانشگاه عنوان کرد و افزود: توقعی که از مسئولین دانشگاه وجود دارد این است که با همفکری و مطالعه دقیق و جدی این کار انجام گردد که اگر ما یک سند جامع علمی، فرهنگی و پژوهشی را در دانشگاه داشته باشیم مشخص خواهد شد، بیست سال آینده در چه مسیری در حوزه آموزش، پژوهش و فرهنگی حرکت خواهیم کرد.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) دو کار عمده دارد، که یک بخش آن صفی و بخش دیگر آن ستادی است، کار صفی این دانشگاه تربیت دانشجوست، یعنی آن رشته‌هایی را که تصویب شده و در آینده توسعه پیدا خواهد کرد، اما کار ستادی دانشگاه که شاید عمده هم باشد این است که به شکلی در حوزه فرهنگی برای دانشجویانی که از کشورهای دیگر داخل ایران هستند فعالیت کند و این فعالیت باید بصورت مستقل و در قالب برنامه‌های فرهنگی و فوق برنامه آغاز شود.

وی ادامه داد: هدف ما در دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) این است که آن جامعیت، عقلانیت و معنویت مکتب اهل بیت (ع) را بدرستی ترویج دهیم.

آیت الله رمضانی گفت: دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) در بحث تربیت دانشجو باید به مبانی و اصول توجه کند، لذا دانشجویانی که تربیت می‌شوند باید دانشجویان در تراز باشند، یعنی از نظر علمی نسبت به دانشگاه‌های دیگر نباید چیزی کم داشته باشند و این از نکته‌های مهم است که برای توسعه دانشگاه چه در بحث رشته‌های دکتری و چه در رشته‌های دیگر، باید هم افزایی، ارتباطات و تعاملات بصورت جدی با دانشگاه‌های دیگر بوجود بیاید.

وی ادامه داد: وقتی می‌گوئیم دانشگاه باید در تراز باشد یعنی اساتید دانشگاه هم باید از سطح علمی بالایی برخودار باشند؛ لذا حوزه پژوهش باید بصورت جدی فعال و بروز باشد یعنی در حقیقت باید به گونه‌ای باشد که ما بر اساس نیازها، پژوهش‌های خودمان را تنظیم کنیم؛ در این حوزه ما می‌توانیم از جاهای دیگر نیز تجربه بیندوزیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: دانشگاه باید با دانشجویانی که در اینجا فارغ التحصیل شدند و در دنیا حضور پیدا کردند به نوعی ارتباط برقرار کند و بحث شبکه سازی و کانون فارغ التحصیلان را بصورت جدی دنبال کند.

وی افزود: بحث فضای مجازی و آموزش مجازی هم از بحث‌های جدی است که باید روی آن بصورت جدی مطالعه شود.

آیت الله رمضانی هدف از تأسیس دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) را تأمین نیازهای علمی بشر و مسلمانان جهان دانست و افزود: در اساس نامه‌ای که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید؛ نیز به این موضوع اشاره شده است و مجمع جهانی اهل بیت (ع) هم در حقیقت بزرگترین پشتیبان دانشگاه خواهد بود.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس