مخالفان عربستانی: رژیم آل سعود مشروعیت ندارد


مخالفان عربستانی: رژیم آل سعود مشروعیت ندارد

تهران - ایرنا - شخصیت‌های عربستانی مخالف در خارج از این کشور با اعلام اینکه رژیم سعودی مشروعیت خود را از دست داده است و دیگر امیدی به اصلاح آن نیست تاکید کردند که مردم عربستان به زودی نظام سیاسی آزاد را حاکم و میهن خود را به بهترین شکل مدیریت و اداره خواهند کرد. 

به گزارش روز سه شنبه ایرنا ، شخصیت های مخالف رژیم آل سعود در خارج از عربستان با انتشار بیانیه‌ای که نسخه ای از آن در پایگاه خبری عربی 21 منتشر شد ، اعلام کردند ؛همگان می دانند که در نتیجه سیاست های بیهوده و نادرست رژیم سعودی از زمان تاسیس تاکنون در کشور ما چه اتفاقی افتاده و در این مدت رژیم سعودی امکانات و توانایی های کشور را هدر و به باد داده است.
بیانیه افزوده رژیم سعودی در گسترش اختلافات و سیاست فرقه ای در میان مردم نقش اساسی داشته و از تنوع مذهبی در جامعه، برای تقویت پایه های نامشروع خود با فجیع ترین روش ها بهره برداری و سوء استفاده کرده است.
این بیانیه ادامه می دهد: رژیم آل سعود به دلیل ماجراجویی های خاندان حاکم بر کشور از زمان استقرار با هدر دادن ثروت های ملی همواره به دنبال تنش آفرینی و بحران در منطقه بوده سیاستی که کشور را در معضلات اقتصادی بی پایان و خفه کننده فرو برده است.

اکنون و در دوره حاکمیت سلمان و ولیعهد وی، محمد بن سلمان کشور با سخت ترین بحران ها و مشکلات پیچیده در سطح بین المللی، منطقه و حوزه خلیج فارس و روابط با اعراب و کشورهای اسلامی مواجه است.
در بیانیه شخصیت های سعودی مخالف تاکید شده که ما اعتقاد داریم هیچ امیدی به اصلاحات از بالا نیست و رژیم آل سعود مشروعیت خود را از دست داده و دعوت به پادشاهی مشروطه با وجود شاهزادگان آل سعود، یک سیاست بیهوده و پوچ و غیرقابل دستیابی و غیرقابل قبول است، به ویژه اینکه امکان همزیستی شهروندان و مخالفان با وجود رژیم حاکم امری ناممکن است.
بیانیه افزوده است که ما از هر گام و ابتکار عمل مردم در مقابله با رژیم آل سعود خواه با ایجاد احزاب یا جنبش ها، اتحادیه ها، سازمان ها و انجمن های انسانی و سیاسی پشتیبانی می کنیم و از هر اقدامی علیه این رژیم فرقه گرا و نژاد پرست، با هدف سرنگونی آن حمایت خواهیم کرد.
این بیانیه توسط محمد المصاری (دبیرکل حزب تجدید اسلامی)، شریف الحسنی (پژوهشگر تاریخ سیاسی)، حمزه الحسن (عضو نهاد رهبری جنبش رهایی) ، سلطان العبدلی (مدیر مرکز آزادی الجزیره)، حسین بن بکری الشریف (مدافع حقوق بشر)، فواد ابراهیم (عضو نهاد رهبری جنبش رهایی)، معن الجربة (دبیرکل و نماینده جنبش کرامت)، محمد بن یحیی الشریف (مخالف مستقل)، علی الاحمد (فعال سیاسی)، امین النمر (فعال سیاسی) عبدالله مدین الغامدی (شخصیت مخالف و فعال سیاسی)، عقیله بین احمد الشریف العباسی (فعال سیاسی) ، رجاء بین علی الحسن الادریسی (فعال دانشگاهی) و چندین شخصیت دیگر امضا شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین دلیل برای بازیگر شدن پردیس پورعابدینی + بیوگرافی فرشته سریال گناه و عکس هایش