معاون استاندار ایلام: 60 درصد پل کنجانچم مهران احداث شد


معاون استاندار ایلام: 60 درصد پل کنجانچم مهران احداث شد

ایلام - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: عملیات احداث پل بزرگ کنجانچم در مسیر ارتباطی ایلام - مهران با 60 درصد پبیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

احمد کرمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پل بزرگ به طول ۱۶۰ متر در کیلومتر ۵۵ جاده ارتباطی ایلام به مهران در حال ساخت است.

وی افزود: هدف از اجرای این پروژه راهسازی تسریع در ترافیک ایام اربعین حسینی و رفع گره ترافیکی این نقطه است و هم اکنون با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

معاون استاندار ایلام افزایش هزینه های ساخت را از دلایل تاخیر در اجرای این پل بزرگ عنوان کرد و یادآور شد: تکمیل نهایی پل بزرگ کنجانچم نیازمند ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

کرمی تکمیل بزرگراه ایلام مهران با هدف تسهیل در ترافیک عبوری و سامان بخشی به یکی از مهم ترین محورهای راه کربلا را از اصلی ترین پروژه های راهسازی استان ایلام برشمرد و تاکید کرد: طول مسیر از تونل آزادی تا پایانه مرزی مهران ۱۰۲ کیلومتر است.

وی اضافه کرد: ۸۲ کیلومتر مسیر به صورت چهارخطه تکمیل شده و ۲۰ کیلومتر باقیمانده در قالب سه قطعه در حال اجراست.

معاون عمرانی استاندار ایلام درباره وضعیت تونل های اول و دوم راه کربلا در مسیر ایلام - مهران گفت: عملیات حفاری تونل اول به طول ۸۶۰ متر پایان یافته و کار پی کنی و لاینیگ آن آغاز شده است.

کرمی همچنین به روند ساخت تونل دوم راه کربلا اشاره کرد و افزود: عملیات حفاری این تونل نیز پایان یافته و هم اکنون آماده سازی دیواره ها برای اجرای لاینینگ( طاق بتونی) در این مسیر در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، چهار هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال تنها در ۲ سال گذشته برای توسعه راه های استان ایلام از سوی دولت تدبیر و امید هزینه شده است.

۱۱۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۷۷۰ کیلومتر راه روستایی در استان ایلام زیر بار ترافیک است.

استان ایلام با داشتن بیش از ۴۲۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق، سهم ۱۱ درصدی از منابع نفت و گاز کشور، صادرات سالانه حدود ۲ میلیارد دلار و نیز تردد سالانه بیش از ۴.۵ میلیون زائر به عنوان امن ترین و نزدیک ترین مرز به عراق و دروازه عتبات عالیات شناخته شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06