60 درصد بیماران کرونایی تنکابن در دورهمی‌ها مبتلا شده اند


60 درصد بیماران کرونایی تنکابن در دورهمی‌ها مبتلا شده اند

نوشهر- ایرنا- فرماندار ویژه شهرستان تنکابن گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده از بیماران کرونایی بستری در بیمارستان شهید رجایی این شهرستان نشان می‌دهد که 60 درصد از بیماران در دورهمی‌ها و مراسم عزا و عروسی به این ویروس مبتلا شده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید امیر حسینی جو روز سه شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان تنکابن افزود: ۶۰ درصد بیماران کرونایی در بیمارستان شهید رجایی تنکابن در دورهمی ها و مراسم های عزا و عروسی مبتلا شده اند و این درحالی است که این رقم در کشور ۵۱ درصد است.

وی گفت : بر اساس برآوردهای کادر درمانی پیش بینی می‌شود با اجرای دقیق محدودیت‌های جدید در هفته های آینده تعداد مراجعات بیماران کرونایی به بیمارستان تنکابن روند کاهشی را دنبال کند.

فرماندار شرایط تنکابن را در میان دیگر شهرستان های استان نگران کننده توصیف کرد و افزود: با وجود اینکه تنکابن حدود پنج درصد از جمعیت استان را دارد ، اما ۱۰ درصد فوتی های ناشی از ویروس کرونا مربوط به این شهرستان است.

حسنی جو تعدادی فوتی های ناشی از ویروس کرونا در تنکابن را تاکنون ۱۸۰ نفر اعلام کرد و گفت: نیاز است مردم نگاه هوشیارانه تری به رعایت پروتکل های بهداشتی داشته باشند.

طبق اعلام رسمی از ابتدای شیوع ویروس کرونا در اواخر بهمن ماه سال گذشته تا امروز حدود یکهزار و ۸۰۰ نفر در مازندران بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند.

وی همچنین افزود: حدود ۵۰ درصد جمعیت تنکابن در روستاها زندگی می کنند که ضرورت دارد بخشداران در اعمال محدودیت ها توجه بیشتری داشته باشند.

فرماندار ویژه تنکابن در خصوص مصوبه ستاد ملی کرونا در خصوص تعطیلی بازار و مراکز تجمع افراد گفت: اعمال محدودیت ها به نفع بازار و سلامت جامعه است و باید همه در این زمینه تلاش و همکاری کنند تا از این شرایط سخت به سلامت عبور کنیم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری ها باید مکان های شلوغ و پرتردد را ضد عفونی نمایند تصریح کرد: با شهردارهایی که در این زمینه همکاری لازم را نداشته باشند، برخورد خواهد شد.

به گفته فرماندار ویژه تنکابن، اگر همکاری عمومی در مقابله با کرونا صورت نگیرد اعمال محدودیت ها ادامه خواهد یافت.

وی افزود: باید از ظرفیت اتحادیه های صنفی ، هیات های ورزشی، سمن ها ، هلال احمر و آموزش و پرورش در مقابله با کرونا استفاده شود.

حسینی جو یادآور شد : مردم اخبار کرونایی را از منابع موثق دریافت کنند و از شایعات و التهاب در بازار جدا خودداری کنند.

در حال حاضر ۴۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ شهید رجایی تنکابن بستری هستند و در ۲۴ ساعت گذشته نیز سه بیمار جدید بستری و هفت بیمار هم ترخیص شد ضمن اینکه ۱۳ بیمار در بخش مراقبت های ویژه ( آسی یو) بستری هستند.

شهرستان ۱۷۰ هزار نفری تنکابن در غرب مازندران قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج