اعضای باند سرقت لوام خودرو در محدوده رسالت و نارمک دستگیر شدند


اعضای باند سرقت لوام خودرو در محدوده رسالت و نارمک دستگیر شدند

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری و انهدام باند 3 نفره سارقان لوازم داخل خودرو و کشف 50 فقره سرقت خبر داد.

اعضای باند سرقت لوام خودرو در محدوده رسالت و نارمک دستگیر شدند

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه "سعید مجیدی" گفت: در پی افزایش وقوع سرقت لوازم و محتویات داخل خودرو‌های پارک شده در محدوده میدان رسالت و محله نارمک، کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پایگاه چهارم پلیس آگاهی ماموریت یافتند با شناسایی و دستگیری سارقان به جو ناامنی ایجاد شده پایان دهند.

این مقام انتظامی گفت: کارآگاهان برای کشف جرم و دستگیری سارقان بدواً محدوده مناطق آلوده را با توجه به شیوه و شگرد سرقت‌های ارتکابی مورد بررسی قرار دادند و با توجه به سرقت‌های انجام گرفته و اظهارات مالباختگان اطلاعات جامعی از سارق بدست آمد.

وی افزود: با اطلاعات بدست آمده و مشخص شدن جغرافیای وقوع جرم ماموران گشت کلانتری ۱۲۷ نارمک ساعت ۱۱ شب شانزدهم مهر ماه جنب مجتمع تجاری رسالت به شخصی که در حال پرسه زدن در بین خودرو‌های پارک شده بود مشکوک می‌شوند که با دستگیری و انتقال او به کلانتری هویت مظنون به نام سامان که از مجرمان سابقه دار بود هویدا شده و در بازرسی بدنی از او مقداری مواد مخدر روانگردان و یک دستگاه ضبط خودرو که احتمالا مسروقه بود کشف شد که با تکمیل گزارش پرونده به مرجع قضایی ارسال و متهم با صدور قرار بازداشت جهت انجام تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی منتقل شد.

سرهنگ مجیدی تصریح کرد: با انتقال سامان به پلیس آگاهی وی در ابتدا سعی در انکار جرم ارتکابی و بی خبری از سرقت لوازم خودرو داشته که کارآگاهان با بهره گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم و پیدا شدن رد متهم در تعدادی از سرقت‌های اخیر و مواجهه متهم با ادله بدست آمده لب به اعتراف گشوده و به ۵۰ فقره سرقت معترف شد.

سامان در بازجویی اظهار داشت: سرقت‌ها را با همکاری دو تن از دوستانش به نام یزدان و سمیه انجام داده است که هیچگونه آدرس و مشخصات دیگری از همدستانش ندارد. زمانیکه سامان همدستان خود را لو داد مراتب به دادیار شعبه ۶ دادسرای ناحیه ۱۵ تهران گزارش و دستگیری آن‌ها در دستور کار قرار گرفت و به قید فوریت آدرس متهمان شناسایی شد.

رییس پایگاه چهارم پلیس آگاهی گفت: با شناسایی مخفیگاه متهمان متواری اکیپی از کارآگاهان پایگاه به آدرس آن‌ها در محله مجیدیه اعزام و با حصول اطمینان از حضور متهمان در یک عملیات غافلگیرانه یزدان و سمیه را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند که در بازجویی‌های انجام گرفته صریحا اقرار کردند حدود ۵۰ فقره سرقت لوازم و محتویات داخل خودرو را با همدستی یکدیگر انجام داده اند و اموال سرقتی را به رهگذران فروخته و پول حاصل از سرقت را صرف خرید مواد مخدر می‌کردند.

به گفته سرهنگ مجیدی با اعتراف اعضای باند به سرقت کارآگاهان با حضور در محل‌های جرم موفق به شناسایی ۴۷ نفر از مالباخته‌ها می‌شوند که با اتمام تحقیقات متهمان با صدور تامین مناسب جهت تحمل کیفر روانه زندان شدند و ضبط مسروقه به ارزش تقریبی یک میلیون و هشت صد هزار تومان به مالباخته مستردد شد و پرونده شکات شناسایی شده توسط متهمان در جهت رسیدگی و جبران خسارات مالباخته‌ها به دادسرا مربوطه ارسال شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا