استفاده از ویکس برای گوش درد نوزادان


استفاده از ویکس برای گوش درد نوزادان

گوش درد ناشی از عفونت گوش شکایتی شایع در بین نوزادان و کودکان نوپا است که باکتری‌ها و ویروس‌ها عامل ایجاد آن هستند. عفونت‌های ویروسی به آنتی بیوتیک‌ها پاسخ نمی‌دهند و مراجعه به پزشک را پس از احساس درد ضروری می‌کنند. برای هر گوش درد نوزادان همراه با این علائم حتماً سریعاً به پزشک مراجعه […]

0
(0)

گوش درد ناشی از عفونت گوش شکایتی شایع در بین نوزادان و کودکان نوپا است که باکتری‌ها و ویروس‌ها عامل ایجاد آن هستند. عفونت‌های ویروسی به آنتی بیوتیک‌ها پاسخ نمی‌دهند و مراجعه به پزشک را پس از احساس درد ضروری می‌کنند. برای هر گوش درد نوزادان همراه با این علائم حتماً سریعاً به پزشک مراجعه کرده و درمان‌های خانگی را قطع کنید:

– احساس درد خیلی شدید همراه با تورم یک طرفه صورت و گلو
– فروکش نکردن درد پس از ۱ تا ۲ روز درمان خانگی
– گریه‌های شدید همراه با رنگ پریدگی در نوزادان
– تب
– سردرد و سرگیجه
– تورم
– خروج خون یا چرک از گوش
– اسهال شدید و استفراغ

درمان خانگی گوش درد نوزادان با ویکس

ویکس یک ماده اصلی برای درمان سرفه، احتقان و دردهای جزئی و از جمله داروهای موضعی کاهش درد خانگی است که از سال ۱۸۹۰ به عموم مردم آمریکا به عنوان یک تسکین دهنده درد خانگی معرفی شد. شما ممکن است با یک جستجوی ساده اینترنتی متوجه شده باشید که اغلب وبلاگ نویسان در منابع آنلاین از ویکس به عنوان یک درمانگر موثر گوش درد و سایر مشکلات گوشی از جمله دفع تجمع مو نامبرده باشند اما اینکه چقدر این ماده در کاهش دردهای گوش در کودکان و به خصوص نوزادان موثر است در ادامه مقاله خواهید فهمید.

در یک کلام باید گفت که استفاده از ویکس اگرچه در درمان سرماخوردگی و دردهای عضلانی یک تأثیر شگفت انگیز و فوق العاده سریع دارد اما هیچ مدرکی دال بر استفاده از آن برای گوش درد در دسترس نیست.

استفاده از ویکس برای گوش درد نوزادانتا حد ممکن نباید از ویکس در کودکان زیر ۲ سال و نوزادان استفاده نمود

هم اکنون ویکس‌ها برای استفاده موضعی و به‌عنوان کرم، پماد و همچنین به صورت قرص‌های استنشاقی تولید و طراحی شده‌اند. مواد فعال موجود در ویکس که در کاهش درد موثر هستند عبارتند از:
– کافور
– منتول
– روغن اکالیپتوس

و مواد غیر فعال در آن شامل موارد زیر است:
– روغن سقز
– تیمول
– نفت گل
– روغن جوزهندی
– روغن برگ سرو

ویکس‌ها به هیچ عنوان در دسته مواد درمانی قرار نمی‌گیرند اما ممکن است تا حدودی بتوانند در بهبود علائم احتقان و به عنوان یک خنک کننده و تخلیه‌گر بینی مورد استفاده قرار بگیرند. مطالعات متعددی نشان دادند که ویکس در افراد سرماخورده تا حدود زیادی کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد و در کاهش حس سوزن سوزن شدن، بدن درد و درد عضلانی تاثیر بسزایی دارد و باعث تسکین دردهای ناشی از سرماخوردگی می‌شود.

“سازمان بهداشت جهانی درباره استفاده از ویکس در کودکان زیر ۲ سال و همچنین آن دسته از افرادی که مشکلات ریوی تنفسی دارند هشدار داده است”.

طبق مطالعات انجام شده این نتیجه به دست آمده که استفاده از ویکس ممکن است مخاط را تحریک کرده و منجر به التهاب مجاری هوایی و ایجاد ناراحتی تنفسی یا بدتر شدن آن شود.

استفاده از ویکس برای گوش درد نوزادانبیشتر گوش دردها به خودی خود و پس از گذشت چندین ساعت برطرف می‌شود
آیا ویکس میتواند درد گوش در کودکان و نوزادان را برطرف کند؟

لازم به یادآوری دوباره است که تا حد ممکن نباید از ویکس در کودکان زیر ۲ سال و نوزادان استفاده نمود. همچنین باید گفت که ویکس نمی‌تواند عفونت گوش را درمان کند، بنابراین نباید برای این منظور آن را مستقیم در گوش کودک ریخت. البته چندین مطالعه نشان داده است که اثر ضد التهابی و تسکین دهندگی بالای آن توانسته در کاهش درد گوش در کودکان موثر باشد البته باز هم توصیه نمی‌شود ویکس را مستقیماً در گوش ریخت و بهتر است که یک پارچه یا پنبه تمیز برداشته و آن را به مقداری ویکس آغشته نموده و سپس درون گوش کودک قرار داد. بهتر است که از استفاده طولانی مدت پنبه خودداری کنید وتنها برای چند ساعت کوتاه آن را در گوش کودک قرار دهید زیرا حضور طولانی مدت الیاف ریز پنبه آغشته به ویکس در گوش می‌تواند منجر به بروز عفونت‌های شدید در گوش و رسیدن آن به گوش میانی، گوش دردهای شدید و آسیب جدی به گوش شود و یا ایجاد وزوز در گوش کند.

اغلب پزشکان توصیه به استفاده از مواد جایگزین گیاهی و داروهای آنتی بیوتیکی به جای استفاده از روش‌های خانگی پر خطر و پر عارضه دارند که برای کودکان و به خصوص نوزادان کوچک امن‌تر و موثرتر است.

داروهای درمان کننده گوش درد

بیشتر گوش دردها به خودی خود و پس از گذشت چندین ساعت برطرف می‌شود اما در مواقعی که این دردها طولانی‌تر و دردآورتر شده باشند مراجعه به پزشک و جلوگیری از آسیب جدی به گوش توصیه می‌شود. پزشکان داروهای حاوی آنتی پیرین‌ها و بنزوکایین را در درمان گوش درد تجویز می‌کنند. نام‌های تجاری این داروها داروهای ضد تورمی و ضد درد Dolotic ،Otic A/B بوده که احتقان گوش را کاهش می‌دهند.‌ همچنین کمک می‌کنند تا موم گوش نرم شده و کم کم از گوش خارج شود.

قطره گیاهی گوش درد

قطره‌های گیاهی عموماً بی‌ضرر بوده و عواقب و عوارض کمتری دارند. این قطره‌ها حاوی روغن‌های گیاهی پایه روغن زیتون با مواد زیر هستند:
– ویتامین E
– اسطوخودوس
– سیر
– گل همیشه بهار
– گل مینا
– گل خار مریم

منبع: vicks for earache

مطالب مرتبط:
علت ریفلاکس معده در نوزادان

روش‌های درمان کولیک نوزادان

آشنایی با دلایل گریه کردن نوزادان

این پست چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی یک ستاره کلیک کنید!

ثبت امتیاز

امتیاز مطلب 0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

تاکنون کسی رأی نداده است! اولین کسی باشید که به این مطلب رای می‌دهید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل