فرماندار: 10 درصد معلمان مانه‌وسملقان دچار کرونا شده‌اند


فرماندار: 10 درصد معلمان مانه‌وسملقان دچار کرونا شده‌اند

بجنورد- ایرنا- فرماندار مانه و سملقان اعلام کرد: این شهرستان از وضعیت زرد کرونایی به نارنجی تغییر وضعیت داده و تاکنون متاسفانه 10 درصد از معلمان این منطقه به کووید 19 مبتلا شده‌اند.

محمودرضا معموری روز سه شنبه در نشست شورای اداری این شهرستان به شمار معلمان درگیر این بیماری اشاره ای نکرد، ولی در شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان، ۲ هزار نیروی فرهنگی، وظیفه آموزش ۲۰ هزار و ۸۰۰ دانش آموز این منطقه را بر عهده دارند.

فرماندار مانه و سملقان همچنین با ابراز تاسف از نادیده گرفتن شیوه نامه های بهداشتی در برخی بانکهای شهرستان، بر اساس بازدیدهای صورت گرفته، از تداوم این بازدیدهای سرزده از بانک ها، ادارات و صنوف خبر دادد و اظهار داشت: بی توجهی به پروتکل های بهداشتی به صورت فردی و یا جمعی، تخلف است و با عاملان آن برخورد قانونی خواهد شد.

معموری با اشاره به آغاز محدودیت های جدید کرونایی از ابتدای آذرماه گفت: باید تلاش کنیم که با همکاری همه دستگاه ها و مردم وضعیت این شهرستان را از نارنجی به زرد و حتی سفید برگردانیم.

استان خراسان شمالی از ابتدای مردادماه درگیر وضعیت قرمز شیوع کرونا شده است و تنها ۲ شهرستان مانه و سملقان و راز و جرگلان در این استان وضعیت نارنجی دارند.

مدیران به بودجه اندک شهرستان بسنده نکنند

فرماندار مانه و سملقان اعتبارات اختصاصی به این شهرستان در سال جاری را ۳۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: مدیران دستگاه های اجرایی پیگیر جذب اعتبارات ملی از تهران باشند و به اعتبارات کمیته برنامه ریزی اکتفا نکنند.

معموری افزود: مدیران وظیفه دارند که با برنامه ریزی در حوزه شهرستان، هر چند روز از یک روستا سرکشی کرده و مشکلات مردم را از نزدیک بررسی کرده و برای رفع آن تلاش کنند.

آشخانه، مرکز شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان، در ۴۵ کیلومتری غرب بجنورد واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید