آموزش خانگی و عدم ثبت نام در مدرسه قانونی نیست


آموزش خانگی و عدم ثبت نام در مدرسه قانونی نیست

حکیم زاده گفت: ثبت نام دانش آموزان در مدارس یک وظیفه قانونی است و آموزش خانگی برای کودکان بدون ثبت نام در مدرسه تخلف است.

«رضوان حکیم زاده» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درباره آموزش خانه ای کودکان مقطع ابتدایی توسط والدین بدون ثبت نام در مدارس گفت: ثبت نام دانش آموزان در مدارس یک وظیفه قانونی است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش افزود: طبق قانون حمایت از کودکان و نوجوانان اگر خانواده ها فرزندان شان را ثبت نام نکنند قانون را زیر پا گذاشته اند. مدرسه جدا از محلی برای آموزش محل رشد و محل فرا گرفتن مهارت های ارتباطی است.

وی ادامه داد:امروزه نیز اکثر خانواده ها تک فرزند هستند باید فرزندان شان با دنیای کودکانه و هم سن وسالان خود چه در شرایط حضور در مدرسه و چه در شرایط آموزش مجازی ارتباط داشته باشند تا مهارت های لازم را فراگیرد در غیر اینصورت آسیب خواهد دید.

وی بیان کرد: مدرسه هر برنامه ای در قالب حضور در مدرسه یا فضای مجازی ارایه دهد، باید خانواده ها از آن اطاعت کنند و تحصیل در خانه رسمیت ندارد و مورد تایید ما نیست.

حکیم زاده تصریح کرد: تمام فعالیت های آموزشی نظام تعلیم و تربیت در چهارچوب مجازی و حضوری رسمی و مورد تایید ما است و خانواده ها باید از آن بهره مند شوند.

پایان پیام/260

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403