بیش از 456هزار هکتار از محصولات پاییزی خوزستان زیرپوشش بیمه رفت


بیش از 456هزار هکتار از محصولات پاییزی خوزستان زیرپوشش بیمه رفت

اهواز - ایرنا - مدیر امور شعب بانک کشاورزی خوزستان گفت:456هزار و 457 هکتار از محصولات زراعی پاییزی و باغی استان امسال زیرتحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفت.

جهانپور معماریان روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:امسال با برنامه ریزی صورت گرفته ، تلاش شده با توجه به شکنندگی بخش کشاورزی استان و مواجهه با انواع بلایا و آفات ، نسبت به بیمه محصولات کشاورزی و فرهنگ سازی در این زمینه با رشد حداکثری سطح بیمه شده اقدام شود.
وی با اشاره به اهمیت نهادینه کردن فرهنگ بیمه‌گری محصولات کشاورزی در استان گفت: صندوق بیمه بانک کشاورزی بهترین راهکار برای تضمین محصولات کشاورزی در استان است و با توجه به شروع فصل کشت و وقوع حوادث غیرمترقبه ، ضرورت بیمه محصولات کشاورزی دو چندان می‌شود.
معماریان افزود: موثرترین روش برای تضمین تولید محصولات کشاورزی، بیمه محصولات کشاورزی توسط صندوق بیمه بانک کشاورزی است. این روش و رویکرد می‌تواند در صورت بروز سوانح طبیعی از قبیل بارندگی، خشکسالی، سیل ، تگرگ و آفات برای کشاورزان این اطمینان را ایجاد می‌کند که با کمک صندوق بیمه بانک کشاورزی سرمایه بیمه گذار به او برگردانده شود.
مدیر شعب بانک کشاورزی خورستان گفت: در سال زراعی پیش رو، تعرفه ها و گزینه‌های متعددی با توجه به سطح توانمندی و خطرات مورد نظر بهره برداران در نظر گرفته شده است تا کشاورزان و دامداران با اطمینان خاطر بیشتر در سال جهش تولید به امر تولید محصولات کشاورزی بپردازند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان چندی پیش گفته بود با توجه به سهم ۵۶درصدی یارانه دولت در بیمه محصولات کشاورزی ، جبران خسارت بخش کشاورزی از سوی دولت به دلیل محدودیت منابع اعتباری ، تنها از طریق بیمه محصولات کشاورزی امکان پذیر است.
بنا به اظهار خدا رحم امیری زاده ، خوزستان علاوه بر ظرفیت و پتانسیل بالا در تولید انواع محصولات کشاورزی در کشور، به لحاظ تنوع حوادث غیر مترقبه از جمله خشکسالی، سیل، تگرگ، توفان و آتش سوزی نیز استانی استثنایی بوده و همه ساله با این بلایا مواجه است بنابراین تنها راه جبران خسارت بهره برداران بخش کشاورزی ، بیمه یارانه دار محصولات کشاورزی وی به اعلام اخیر دولت مبنی بر پرداخت نشدن خسارت به کشاورزانی که محصولات آنها بیمه نشده است از همه بهره‌برداران بخش کشاورزی خواست همه محصولات خود اعم از زراعی، باغی ، دامی ، آبزیان و عسل را زیر پوشش بیمه کشاورزی قرار دهند.
طبق برنامه امسال در مجموع حدود ۸۰۰هزار هکتار از محصولات کشاورزی خوزستان زیرکشت پاییزه قرار می‌گیرد.
کشت برخی محصولات پاییزی از جمله گندم ، چغندرقندر و کلزا در استان شروع شده است.
خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۲میلیون تن محصولات زراعی ، باغی ، دامی ، شیلاتی و عسل به ارزش بیش از ۲۹۰هزار میلیارد ریال در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.

فروردین ماه ۱۳۹۸ خوزستان با سیلاب مهیب بی‌سابقه رو به رو شد و بیش از ۲۰۰هزار هکتار از محصولات آماده برداشت زیرآب رفت و از بین رفت.این سیلاب که ۲۴شهرستان استان را متاثر کرد بیش از ۸۰هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی خوزستان خسارت وارد کرر که دولت به ناچار بخش مهمی از خسارات وارده به کشاورزان را پرداخت کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عجیب ترین جاده جهان را تماشا کنید!