فعالیت اصناف و مشاغل غیرضرور قم به مدت دو هفته ممنوع است


فعالیت اصناف و مشاغل غیرضرور قم به مدت دو هفته ممنوع است

قم – ایرنا – استاندار قم، با بیان اینکه قم در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد گفت: بر اساس مصوبه ابلاغی ستاد ملی کرونا، به غیر از رسته های شغلی دسته یک فعالیت همه رسته های شغلی از ابتدای آذرماه در قم به مدت 2 هفته ممنوع می شود.

استاندار قم روز چهارشنبه درحاشیه جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت همچنان قم جزو استان های با وضعیت هشدار سطح سه و قرمز قرار دارد که این موضوع اقتضائات و محدویدت های خاص خود را طلب می کند.

وی با اشاره به تصویب و ابلاغ طرح جامع مدیریت ترددها و تجمع ها در ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: بر اساس این طرح از شنبه اول آذرماه به مدت حداقل دو هفته محدودیت هایی در فعالیت های و ترددها در سطح کشور و استان اعمال می شود.

سرمست با تاکید بر ضرورت همراهی مردم در اجرای دقیق و کامل محدودیت های اعلامی ستاد ملی مقابله با کرونا، ادامه داد: کنترل این بیماری در گرو همراهی و همدلی مردم است و اگر این همراهی محقق نشود، شیوع کرونا در استان و کشور بسیار نگران کننده تر از وضع موجود خواهد شد.

وی با بیان اینکه محدویت های اعلامی از روز شنبه در سه سطح اصناف، ادارات و ترددها اجرایی می شود ادامه داد: در اجرای این طرح به جز مشاغل خدماتی، اضطرای، تامین کالاهای اساسی، مراکز بهداشتی ودرمانی، هلال احمر و آتش نشانی سایر رسته های شغلی شامل رسته های گروه ۲، سه و چهار از ابتدای آذر به مدت ۲ هفته تعطیل می شوند.

استاندار قم اظهار داشت: حضور کارکنان اداراتی که فعالیت آنها در رابطه با فعالیت های ضروری، امدادی ، خدماتی و بهداشتی است به ۵۰ درصد و کارکنان سایرمشاغل و گروه های اداری به حداکثر یک سوم تقلیل می یابد و مابقی کارکنان نیز به صورت دور کار فعالیت خواهند داشت.

وی با اشاره به کنترل ورودی ها و خروحی های شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی از نظر شیوع کرونا گفت: در شهر قم به واسطه اینکه در وضعیت قرمز قرار دارد از روز شنبه از ورود خوردوهای غیربومی جلوگیری و برای خروج پلاک های بومی محدودیت هایی اعمال می شود.

استاندار قم اظهار داشت: این محدودیت ها حداقل به مدت ۲ هفته در قم اجرایی می شود و چناچه بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی همچنان قم در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشت این محدودیت ها تمدید می شود.

وی ادامه داد: فعالیت اصناف که پیش از این تا ساعت ۱۸ در قم محدود شده بود تنها تا ۳۰ آبان ماه معتبر است و با اجرای طرح ستاد ملی کرونا از ابتدای آذرماه، این طرح ملاک عمل استان بوده و محدودیت های اعلامی قبلی دیگر موضوعیت نخواهد داشت.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» ۲۴ آذر ۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌ عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۹۸ به ‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هر گونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته ‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده است.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هر گونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن(ع) در شهرک امام حسن(ع)، امام خمینی (ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ آباد، پردیس در پردیسان، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد و بعثت در نیروگاه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرورت نظارت بیشتر بر واردات آیفون