دستگیری متخلفان زیست محیطی و چند خبر کوتاه از لرستان


دستگیری متخلفان زیست محیطی و چند خبر کوتاه از لرستان

خرم‌آباد- ایرنا - دستگیری متخلفان زیست محیطی، پلمب واحدهای صنفی ناقض محدودیت‌کرونا، کشف انبار احتکار کالا و راه‌اندازی سامانه دیدبان از جمله خبرهای کوتاه روز چهارشنبه 28 آبان در لرستان است.

رئیس حفاظت محیط زیست سلسله گفت: چهار متخلف زیست محیطی به دلیل صید و شکار غیرمجاز در این شهرستان دستگیر شدند.

علیرضا رحیمی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در پی گشت و کنترل نیروهای یگان حفاظت محیط زیست، از این متخلفین لاشه یک قطعه کبک، ۳۰ قطعه ماهی، ۲ قبضه اسلحه ساچمه زنی، یک رشته قطار، چند رشته تور ماهیگیری و تعدادی فشنگ کشف و ضبط شد.

بیش از ۲۵۰ گونه جانوری و ۵۰۰ گونه گیاهی در شهرستان سلسله شناسایی شده است.

چهار واحد قصابی در سلسله پلمب شد

رئیس شبکه دامپزشکی سلسله نیز گفت: چهار واحد قصابی این شهرستان به دلیل رعایت نکردن مسائل بهداشتی و پروتکل های مقابله با کرونا تعطیل و پلمب شدند.

کیومرث نورمحمدی اظهار داشت: این واحد های متخلف، به علت توجه نکردن به پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا با اخذ مجوز و حکم مقام قضایی به علت تهدید علیه بهداشت عمومی تا اطلاع ثانوی پلمب شدند.

وی از تمامی شهروندان درخواست کرد فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر و مراکز عرضه تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

برخورد با افزایش خودسرانه قیمت ها در سلسله

سرپرست فرمانداری سلسله گفت: با افزایش خودسرانه قیمت کالاها در شهرستان برخورد جدی می شود.

افشین ترکارانی روز چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان با اشاره به افزایش قیمت برخی کالاهای اساسی اظهار داشت: این افزایش قیمت تنها مختص سلسله نبوده و موضوعی کشوری است اما باید با تمام قوا و رصد مستمر بازار از هرگونه افزایش قیمت خودسرانه کالاها جلوگیری کنیم.

وی افزود: مردم باید احساس کنند که مدیران و مجموعه اعضای ستاد تنظیم بازار شهرستان در کنار آنها هستند و حضور فعالی برای کنترل قیمت‌ها دارند.

وی گفت: در شرایط فعلی که برخی اصناف مجبور به تعطیلی و برخی خانواده ها به واسطه کرونا متحمل هزینه های اضافی شده اند، اجازه افزایش قیمت خودسرانه کالا و خدمات به سودجویان داده نمی‌شود.

مطلوبیت ۹۸ درصدی دستگاه‌های خودپرداز پست‌بانک لرستان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان از دستیابی دستگاه‌های خودپرداز پست‌بانک استان به ضریب مطلوبیت ۹۸ درصد خبر داد.

شهاب حیدری گفت: تعداد کل خودپردازهای پست‌بانک این استان ۷۲ دستگاه است که بیشتر آن‌ها دارای وضعیت مطلوب و مناسب هستند.

حیدری تصریح کرد: از این تعداد ۴۴ دستگاه از طریق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای استان در نظر گرفته‌شده است که با در نظر گرفتن موقعیت تمامی ۱۰۴ باجه پست‌بانک فعال، مکان‌یابی مناسب و اولویت‌بندی‌ طبق جمعیت و مکان روستاها، راه‌اندازی شده اند.

سامانه دیدبان در لرستان راه اندازی شد

مدیرکل بهزیستی لرستان از راه اندازی سامانه دیدبان استان به صورت همزمان با سراسر کشور خبر داد.

کرم یاری روز چهارشنبه افزود: با راه اندازی سامانه دیدبان نظارت و مراقبت مستقیم و مستمر بر نحوه عملکرد مراکز و واحدهای تابع بهزیستی به جامعه هدف انجام می شود و مددجویان می توانند از طریق این سامانه مطالبات و شکایات خود را پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: با راه اندازی سامانه دیدبان و در دسترس قرار گرفتن شماره تلفن ۱۴۸۲ مددجویان می توانند به صورت شبانه روزی مطالبات، پیشنهادات و انتقادات خود را از طریق این سامانه پیگیری کنند.

کشف ۲ انبار احتکار در دلفان

فرمانده انتظامی دلفان گفت: ۲ انبار احتکار موادغذایی و بهداشتی به ارزش سه میلیارد ریال در این شهرستان کشف و ضبط شد.

سرهنگ فضل الله منصوری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افرود: ماموران پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان در بازرسی از انبارهای مذکور بیش از ۹ هزار قلم انواع مواد بهداشتی و ۱۰ تن مواد غذایی به صورت غیرقانونی احتکار شده بود کشف و ضبط کردند.

وی تصریح کرد: در این رابطه ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش