برداشت زعفران از مزارع پاکدشت آغاز شد


برداشت زعفران از مزارع پاکدشت آغاز شد

تهران- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاکدشت گفت: برداشت محصول زعفران از سطح 36.5 هکتار از اراضی زراعی پاکدشت آغاز شد.

محمود امیری روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: سابقه کاشت زعفران در پاکدشت به ۱۷ سال پیش باز می‌گردد و هم اکنون سطح زیرکشت این محصول به بیش از ۳۶.۵ هکتار رسیده که بیشترین سطح مزارع زعفران در روستای کهریزک از توابع بخش شریف آباد واقع شده است.

وی افزود: سالانه ۲۱۹ هزار کیلوگرم پیاز زعفران در مزارع شهرستان پاکدشت کشت می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی پاکدشت با بیان این که بیشترین میزان کشت زعفران در پاکدشت به شیوه سنتی انجام می شود اظهار کرد: در حال حاضر از مجموع ۳۶.۵ هکتار اراضی زیر کشت زعفران، ۴۲۰ مترمربع در گلخانه به صورت نوین کشت شده و مابقی به صورت سنتی کاشت و برداشت می‌شود.

امیری میزان برداشت گل زعفران در هر هکتار را به طور میانگین ۱۰ کیلوگرم دانست و افزود: در روش سنتی از هر کیلو گرم پیاز، ۱۶ گرم محصول زعفران تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: کاشت زعفران در ماه‌های خرداد تا شهریور انجام شده و در ماه‌های آبان و آذر برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی پاکدشت تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲ تولید کننده زعفران در شهرستان فعالیت دارند و به صورت موقت ۹ هزار و ۱۲۵ نفر در مزارع زعفران کار می‌کنند.

وی میزان ایجاد اشتغال کشت زعفران به ازاء هر هکتار را ۲۵۰ نفر در روز اعلام کرد.

امیری گفت: پاکدشت تنها شهرستان استان تهران است که مجوز تولید پیاز مادری زعفران را در اختیار دارد.

این مقام افزود: شهرستان پاکدشت با سطح زیر کشت ۳۶.۵ هکتار از مجموع ۱۸۸ هکتار اراضی زیر کشت زعفران استان تهران، رتبه دوم استان را در اختیار دارد.

شهرستان پاکدشت از ۵۶ هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی دایر و منابع طبیعی برخوردار است که از این میزان، ۱۵ هزار و ۷۹۲ هکتار دایر و زیر کشت انواع گیاهان زراعی و باغی و ۲۹ هزار و ۱۳۷ هکتار اراضی منابع طبیعی است.

پاکدشت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی