تامین نیاز مرغ صومعه سرا از محل تولید شهرستان اولویت است


تامین نیاز مرغ صومعه سرا از محل تولید شهرستان اولویت است

رشت _ ایرنا _ فرماندار شهرستان صومعه سرا گفت :دستگاه های متولی موظفند روزانه مقدار 10 تن مرغ مورد نیاز شهرستان را تامین، سپس مجوز خروج مرغ مازاد را صادر کنند.

سید جلال سید محمدی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان افزود: طی ٣ روز گذشته در مرکز و قطب تولید مرغ در استان و کشور با کمبودها و مشکلاتی مواجه بودیم که باید سازمان جهاد کشاورزی استان سریع این مشکل را برطرف کند که کمبود این کالا در شهرستانی که تولید کننده عمده مرغ استان است، غیر قابل قبول است.

وی افزود:هم اکنون بیش از ۱۷ تن سهمیه مرغ منجمد برای شهرستان جذب شده و بیش از ۱۷ تن دیگر نیز در حال جذب است و امید است به سرعت طی دو سه روز آتی مشکل کامل مرتفع شود.
فرماندار صومعه سرا افزود: در حال حاضر هر کیلو مرغ منجمد با قیمت ۱۵ هزار تومان در فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای در حال توزیع است.
وی ضمن تاکید بر لازم الاجرا بودن مصوبات این ستاد اظهار داشت:اولویت تامین مرغ مورد نیاز استان است باید جهاد کشاورزی از محل تولیدات شهرستان نیاز استان را تامین کند و دراین صورت امکان خروج گوشت مرغ مازاد شهرستان داده می شود.

فرماندار شهرستان صومعه سرا در ادامه از توزیع ۲۶ تن روغن نباتی در سطح این شهرستان خبر داد و افزود: ۵۳تن روغن از دو کارخانه موجود در استان خریداری شده و به زودی وارد بازار می شود.
وی با تاکید بر معرفی عاملین توزیع روغن در شهرستان با نصب پرده نوشته و اطلاع رسانی مناسب به مردم افزود:با اقدامات صورت گرفته اکنون مشکلاتی نیز در چرخه توزیع این کالا وجود دارد که باید سریعتر مرتفع شود و اقدامات لازم در این راستا در حال انجام است.
سید محمدی با اعلام اینکه روزانه دو تا سه تن روغن به عاملین توزیع شهرستان تحویل می شود، خاطر نشان کرد:باید با اختصاص سهمیه روزانه این اعتماد را در مردم ایجاد کنیم که هر گاه به عاملین تعیین شده مراجعه کنند بدون نگرانی نیاز خود به این کالا را تامین کنند.

فرماندارصومعه سرا در ادامه سهمیه روغن صنفی صنعت قنادی و شیرینی این شهرستان ۴١ تن عنوان و ذکر کرد : از این مقدار تاکنون ٢٠ تن وارد شهرستان شده است.

شهرستان صومعه سرا با بیش از ۲۰۳ مرغداری گوشتی فعال با ظرفیت جوجه ریزی ۵میلیون قطعه در هر دوره و ۲۶ واحد مرغداری مادر گوشتی و ۵ واحد کارخانه جوجه کشی ویک کشتارگاه از مراکز مهم تولید گوشت در گیلان است.
صومعه سرا با حدود ۵۶۴ کیلومتر مربع وسعت و ۱۳۰هزارنفر جمعیت در سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این 11 مرد شیطان صفت دست به قتل و آزار زنان و مردان می زدند / مخوف ترین باند بی رحم را ...