صدور قطعنامه سناتور‌های آمریکایی برای جلوگیری از فروش تسلیحات به امارات


صدور قطعنامه سناتور‌های آمریکایی برای جلوگیری از فروش تسلیحات به امارات

سناتور‌های آمریکایی به دنبال صدور قطعنامه‌ای برای جلوگیری از فروش پهپاد و تسلیحات نظامی به امارات توسط ترامپ هستند.

صدور قطعنامه سناتور‌های آمریکایی برای جلوگیری از فروش تسلیحات به امارات

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سه سناتور آمریکایی روز چهارشنبه اعلام کردند که قطعنامه‌ای را به منظور جلوگیری از تلاش دولت ترامپ برای فروش بیش از ۲۳ میلیارد دلار هواپیما‌های بدون سرنشین و سایر سیستم‌های تسلیحاتی به امارات متحده عربی را صادر خواهند کرد، اما این صحبت‌ها از دو ماه قبل از اینکه بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شود، وجود داشت.

باب منندز و کریس مورفی؛ سناتور‌های دموکرات و رند پاول، سناتور جمهوری‌خواه اعلام کردند که چهار قطعنامه جداگانه در مورد عدم تأیید برنامه دونالد ترامپ برای فروش بیش از ۲۳ میلیارد دلار هواپیما‌های بدون سرنشین Reaper و سایر مهماتهواپیما‌های جنگنده F-۳۵ و همچنین موشک‌های هوا به هوا به امارات متحده عربی اعلام کردند.

بیشتر بخوانید

مک مستر: آمریکا با طالبان علیه دولت افغانستان همدست شد

این قانون‌گذاران گفتند که دولت ترامپ به دنبال عجله در فروش سلاح‌های پیشرفته، روند عادی بررسی کنگره را دور زده است و وزارت امور خارجه و دفاع آمریکا نیز از پاسخگویی به سؤالات مربوط به نحوه برخورد دولت با خطرات امنیت ملی مرتبط با فروش پیشنهادی خودداری کرده‌اند.

این سه نفر اظهار کرده‌اند که این تسلیحات شامل پیشرفته‌ترین هواپیما‌های جنگنده جهان، بیش از ۱۴ هزار و بمب و مهمات کشنده است و به عنوان دومین فروش بزرگ هواپیما‌های بدون سرنشین آمریکایی به یک کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !