30 میلیون تومان غرامت سیل در روستاهای خراسان جنوبی پرداخت می‌شود


30 میلیون تومان غرامت سیل در روستاهای خراسان جنوبی پرداخت می‌شود

بیرجند - ایرنا - مدیر شعب بانک قرض ‌الحسنه مهر ایران در خراسان جنوبی گفت: در پی سیل شهریور امسال تعدادی از منازل روستایی استان دچار خسارت شدند که براساس طرح بیمه رایگان منازل روستایی برای خسارت به خانه 25 میلیون تومان و خسارت به وسایل زندگی پنج میلیون تومان پرداخت می‌شود.

حسین خزاعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران ابتدای سال جاری در راستای مسوولیت اجتماعی خود اقدام به بیمه ۵۰۰ هزار خانوار روستایی در سه استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و ایلام کرد.

وی گفت: سهم استان خراسان جنوبی از این طرح حدود ۸۶ هزار و ۶۰۱ منزل روستایی است که فهرست این خانوارها از طریق استانداری دریافت شده است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در خراسان جنوبی با اشاره به وقوع سیل کم‌سابقه شهریور ماه در برخی روستاهای خراسان جنوبی اظهار داشت: در این سیل ۲۲۰ خانه روستایی دچار خسارت شدند که بانک قرض الحسنه مهر ایران نسبت به بازدید از روستاهای آسیب دیده اقدام کرده و پس از بازدید، فهرست خسارت دیدگان به تفکیک روستا تحویل بیمه شده است.

وی ادامه داد: البته از این تعداد ۷۰ منزل در فهرست ارسالی از سوی استانداری وجود داشته و ۱۵۰ خانه دیگر در فهرست اولیه بیمه نبودند.

خزاعی گفت: پس از بازدید بیمه از خانه‌های روستایی و برآورد خسارت طبق نظر کارشناسی، بیمه خسارت دیدگان از سوی بانک قرض‌ الحسنه مهر ایران پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: مرجع پرداخت و برآورد خسارت بیمه است و بانک قرض الحسنه مهر ایران مسوولیت خود درخصوص بیمه کردن خانه‌های روستایی را طبق فهرست اعلامی استانداری به طول کامل و صحیح انجام داده است.

براساس قرارداد منعقده بین استانداری خراسان جنوبی و بانک قرض‌ الحسنه مهر ایران در سال جاری، منازل روستایی استان در برابر حوادثی همچون سیل، طوفان، زلزله و آتش‌سوزی بیمه شدند.

براساس این قرارداد و پوشش بیمه‌ای برای ۸۶ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن روستایی استان خراسان جنوبی هر واحد مسکونی تا سقف ۳۰ میلیون تومان غرامت، بیمه شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا