رفع موانع تولید اولویت شماره یک همه مسوولان قزوین است


رفع موانع تولید اولویت شماره یک همه مسوولان قزوین است

قزوین-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: رفع موانع تولید و کمک به جهش این بخش دغدغه مشترک و اولویت شماره یک همه مسوولان و مدیران استان است.

به گزارش ایرنا، عیسی قبادی روز پنجشنبه در نشست شورای گفت وگوی بخش خصوصی و دولت با بیان اینکه انسجام و وفاق مدیریتی در قزوین کم نظیر است،گفت: همدلی، وفاق و انسجام مدیریتی امروز بیش از هر زمان نیاز کشور و استان برای پیشبرد کارها و حل مشکلات و مسایل موجود به ویژه در بخش های اقتصادی است.

وی اظهار داشت: امروز همه ارکان مدیریتی و مسوولان استان قزوین برای حل مشکلات اقتصادی و بخش تولید با هم اتفاق نظر دارند.

این مسوول افزود: آنچه در این نشست ها می توان به عنوان یک دستاورد مهم از آن یاد کرد وفاق، همدلی و انسجام بین مدیران دولتی، دستگاه قضا، نمایندگان مجلس و همچنین فعالان بخش خصوصی است که موجب شده تا بخش زیادی از مشکلات و موانع تولید در سطح استان مرتفع شده و همچنین پیشنهادهای مناسبی برای اصلاح قوانین و یا تصویب بخشنامه های مورد نیاز بخش تولید به مراجع کشوری ارسال می شود.

قبادی با قدردانی از مسوولان دستگاه قضا برای کمک به حل مشکلات بخش تولید و سرمایه گذاری،ادامه داد: در طول چند دهه خدمت در عرصه های اجرایی تاکنون به ذهن ندارم که مسوولان دستگاه قضا چه در سطح کشوری و چه در سطح استانی همه انرژی و توان خود را برای کمک به حل مشکلات بخش تولید صرف کرده باشند.

این مسوول از سرمایه‌گذاری به عنوان کلید حل مسایل و مشکلات اقتصادی کشور و مهم ترین راه برای بهبود معیشت مردم و اشتغالزایی برای جوانان یاد کرد و گفت: مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی باید سرمایه گذاران را تکریم کنند و با جان و دل در پی حل مشکلات و موانع پیش روی آنها باشند.

وی با بیان اینکه ممکن است در لایه های میانی و پایین دستگاه های اجرایی همراهی لازم با سرمایه گذاران وجود نداشته باشد،افزود: این مشکل با توجه ویژه، نظارت و حساسیت بالای مدیران دستگاه ها قابل رفع است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: با پیگیری های انجام شده، یک سیر عملکردی را در دستگاه های مختلف اجرایی استان در جهت رسیدگی به مشکلات اقتصادی و تولید و کمک به حل مسایل مربوط به آن با وجود مخاطرات موجود شاهد هستیم که آنرا به فال نیک می گیریم.

وی با بیان اینکه استان قزوین بلافاصله پس از شیوع کرونا با افزایش خطوط تولید شوینده ها موفق به تامین ۳۰ درصد محلول های ضدعفونی کننده مورد نیاز کشور شد،افزود: در طول یک هفته با هدف کمک به مقابله با کرونا و تامین نیاز مردم ۳۲ خط تولید شوینده به واحدهای تولیدی استان افزوده شدند که این کار جز با همکاری، انسجام و وفاق مسوولان استانی و همت بخش خصوصی میسر نبود.

قبادی اظهار داشت: امسال با هماهنگی های انجام شده، بیش از ۲۰۰ هزار تن محصول استراتژیک گندم تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد که ۱.۵ برابر بیش از نیاز مصرفی سالانه استان بود به گونه ای که اکنون بخشی از نیاز سایر استان ها به این محصول را تامین می کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین با بیان اینکه تولید مهم ترین مساله روی میز مدیران استان است،گفت: در خروج کالا از گمرک استان کمترین رسوب را داشتیم و کالاها با هدف جلوگیری از مانع برای تولید در کم ترین زمان در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفت و سرعت بالای کارها در این بخش موجب شد تا حتی گفته شود قزوین در این بخش از برخی قوانین تمکین نمی کند.

قبادی در ادامه با بیان اینکه نیاز هست تا برای حل مشکلات ارزی بخش تولید فعالان این بخش با بدنه و سطوح بانک مرکزی در قالب یک چارچوب مشخص امکان ارتباط و گفت و گو داشته باشند،اظهار داشت: این مهم می تواند بخشی از موانع پیش روی تولید را مرتفع کند و تعیین رابط از سوی اتاق بازرگانی در این خصوص می تواند راه گشا باشد.

وی همچنین گفت: قرائت متفاوت بانک ها از بخشنامه های ارزی یکی از مشکلات موجود ما در حوزه موانع تولید است که باید آنرا در قالب یک کمیته وحدت رویه در سطح استان ها برطرف کرد.

در این نشست پیشنهاداتی در خصوص بازنگری و اصلاح تبصره یک ماده ۱۶ قانون حداکثر توان تولیدی و خدماتی کشور مطرح شد.

نمایندگان اتاق بازرگانی،صنایع و معادن و کشاورزی قزوین نیز در این نشست پیشنهاد دادند تا برای حل مشکلات بانکی و ارزی فعالان تولید در استان مانند یکی از استان ها رابطی به بانک مرکزی معرفی شود که مورد موافقت قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان