کنگره بزرگ بین المللی علامه طباطبایی(ره) در قم برگزار می شود


کنگره بزرگ بین المللی علامه طباطبایی(ره) در قم برگزار می شود

خراسانی از برگزاری کنگره بزرگ بین المللی علامه طباطبایی(ره) خبرداد و گفت: این کنگره که از سال قبل برنامه ریزی های مربوط به آن شروع شده در چهلمین سال درگذشت علامه طباطبایی(ره) در سال 1400 برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «محمدباقر خراسانی» در بیستمین گردهمایی اعضای مجمع عالی حکمت اسلامی و یازدهمین گردهمایی اساتید علوم عقلی که عصر امروز(پنجشنبه 29 آبان) به صورت مجازی و با حضور آیت الله العظمی جوادی آملی در مرکز تخصصی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، بیان داشت: از سال 94 ویژه برنامه هایی در ایام رحلت علامه طباطبایی(ره) از سوی مجمع برگزار شده است.

دبیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی با بیان این که برنامه های امسال از 17 آبان تا امروز 29 آبان برگزار شده است، گفت: امسال که ششمین سال برگزاری ویژه برنامه های علامه طباطباییی است، به جهت لزوم محدودیت برای جلوگیری از شیوع کرونا 21 برنامه در قم، تهران، اصفهان، شیراز و تبریز برگزار شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: امسال علی رغم شرایط خاص رشد خوبی داشت و به طور کلی تا الان 80 ویژه برنامه در این شش دوره برگزار شده که در قالب یاد نامه چاپ شده است؛ انشاءالله یادنامه پنجم که مربوط به ویژه برنامه سال گذشته است، تا روزهای آینده از چاپ خارج می‌شود.

خراسانی با بیان این که دهمین گردهمایی اساتید علوم عقلی سال قبل در بیت علامه برگزار شد، یادآور شد: در آن برنامه از محضر آیت الله العظمی جوادی استفاده کردیم ولی امسال به دلیل شرایط کرونایی یازدهمین گردهمایی را به صورت مجازی خواهیم داشت.

خراسانی در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: دو نفر از اعضای مجمع را اخیرا از دست دادیم که آیت الله ممدوحی و دکتر ابراهیم علیپور به دلیل بیماری قبلی و همچنین ویروس کرونا جمع ما را ترک کردند که امروز نام و یاد آنها را گرامی می داریم.

وی یادآور شد: از سال قبل برای سال 1400 در چهلمین سال درگذشت علامه طباطبایی(ره) برنامه ریزی کرده ایم تا یک کنگره بین المللی از سوی مجمع با به کار گیری ظرفیت مراکز حوزوی و دانشگاهی به نام و یاد علامه طباطبایی(ره) برگزار شود و همچنین دنبال این هستیم تا روز 24 آبان را به عنوان روز حکمت اسلامی در تقویم ثبت کنیم.

پایان پیام/694

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...