حدود 10 هزار بسته معیشتی در ارومیه توزیع می‌شود


حدود 10 هزار بسته معیشتی در ارومیه توزیع می‌شود

ارومیه-ایرنا- فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه گفت: نزدیک به 10 هزار بسته معیشتی بین خانواده های آسیب دیده از بیماری کووید 19 و نیازمند، همزمان با هفته بسیج در این شهرستان توزیع می‌شود.

سرهنگ پاسدار قهرمان عیوضلو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۸۸ هزار بسته معیشتی و بهداشتی در ارومیه بین خانواده های نیازمند توزیع شده‌است.

وی اضافه کرد: بسیجیان در بحث مقابله با کرونا عملکرد مثبتی ارائه کرده اند و از اولین روزهای شیوع ویروس پیشتاز در رفع مشکلات بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امسال مقرر شده تا در هفته بسیج هر پایگاه مقاومت یک پایگاه سلامت باشد، افزود: افزون بر ۵۰۰ بسیجی ماموریت یافته‌اند تا از اول آذر فعالیت خود را در پایگاههای مقاومت در این زمینه آغاز و با اطلاع رسانی به شهروندان نسبت به ویروس کرونا فعالیت کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه با بیان اینکه شعار هفته بسیج "بسیج پیشرو خدمت و امید آفرین" است، ادامه داد: توزیع بسته های بهداشتی و معیشتی، پخت غذا و اطعام پنج هزار نفر در ایام هفته بسیج در ارومیه، ارایه جهیزیه برای ۴۱ زوج، توزیع ماسک رایگان از طریق پایگاهها، دایر کردن ایستگاههای سلامت و سنجش اکسیژن خون و تب سنجی، برگزاری کارگاههای آسیبهای اجتماعی در فضای مجازی، دیدار از خانواده شهدا، تجلیل از شهدای سلامت و پیشکسوتان این عرصه از برنامه های تدارک دیده شده برای هفته بسیج در ارومیه است.

وی با اشاره به غبار روبی مزارشهدا با رعایت پروتکل های بهداشتی در طول ایام هفته بسیج ادامه داد: برگزاری یادواره شهدا و شب شعر، برگزاری و اجرای گشت های رضویون برای ایجاد امنیت همشهریان، تورهای ایست بازرسی شبانه، گشت های موتوری گردانهای امام علی(ع)، افتتاح ۶ خانه عالم، ۶ مسکن مددجویی و کانال انتفال آب کشاورزی به طول ۲۵۰ متر در یکی از روستاهای شهر ارومیه، افتتاح سالن ورزشی بسیج در مناطق محروم شهر از جمله خیابانهای ابوذر، بادکی و ایثار ارومیه، شرکت بسیجیان در نذرخون و پلاسما، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و فعالیت گروه های جهادی، آگاهی بخشی سلامتی و بهداشتی و رژه موتورسواران، راه اندازی طرح های اشتعال زایی و سرکشی از قطب های بسیج و راه اندازی پویش استغاثه برای نابودی ویروس کرونا از سایر فعالیت های سپاه ارومیه برای گرامیداشت هفته بسیج است.

سرهنگ عیوضلو با بیان اینکه تفکر بسیجی بیداری امت اسلامی را در برابر تفکر غربی رقم زده‌، گفت: هفته بسیج فرصتی برای شناساندن این تفکر در جامعه جهانی است.

روز پنجم آذرماه مقارن با سالروز تاسیس بسیج مستضعفین به فرمان امام راحل (ره) در سال ۱۳۵۸ است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403