خارج کردن یک توده بزرگ تخمدان از شکم یک بیمار در بیمارستان نظام مافی شوش


خارج کردن یک توده بزرگ تخمدان از شکم یک بیمار در بیمارستان نظام مافی شوش

خارج کردن توده سیستیک تخمدان به ابعاد 18×12×8 سانتی‌متر از شکم خانمی 49 ساله در بیمارستان نظام مافی شوش با موفقیت انجام شد.

خارج کردن یک توده بزرگ تخمدان از شکم یک بیمار در بیمارستان نظام مافی شوش
این بیمار که با شکایت از درد شکم و اختلال در دفع، به پزشک مراجعه کرده بود، بعد از انجام سونوگرافی و تأیید وجود توده در تخمدان سمت چپ، بستری گردید و بعد از انجام اقدامات اولیه به اتاق عمل منتقل شد.

پس از آن در یک کار تیمی، دکتر شیرعلی متخصص جراحی عمومی به همراه دکتر ساجدی متخصص بیهوشی و دیگر پرسنل اتاق عمل، موفق شدند طی یک جراحی سنگین و دقیق توده را از بدن خارج و زن بیمار را از خطر جدی نجات دهند.

گفتنی است؛ کیست سیستیک تخمدان، از تومور‌های خوش‌خیم در تخمدان محسوب می‌شود که معمولاً خانم‌ها با رنج سنی ۴۰-۳۰ سال با آن درگیر می‌شوند. این کیست در ابتدا بدون درد و آهسته رشد می‌کند که معمولاً به شکل یک غده منسجم دیده می‌شود که عامل اصلی پدیدار شدن آن، تا به حال شناخته مانده است.

با اشاره به سایز این توده می‌توان گفت که اندازه‌ای کوچک‌تر از ۵ سانتی‌متر دارد، اما در برخی از موارد، بزرگ‌تر از آن‌هم دیده شده که بزرگ بودن این توده، خطر ترکیدن را با خود به همراه دارد و ممکن است مایع داخل آن در لگن و شکم پخش شود و زندگی بیمار را باخطر جدی مواجه کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت