پایش بیماری‌های فصلی و کرونا در آستارا آغاز شد


پایش بیماری‌های فصلی و کرونا در آستارا آغاز شد

آستارا - ایرنا - پایش علائم بیماری‌های سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کرونا تحت عنوان طرح نظام مراقبت سندرومیک برای پیشگیری، تشخیص و درمان در مراکز و خانه‌های بهداشت آستارا آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا کارشناس ارشد مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت و درمان عصر پنجشنبه در بازدید از مرکز بهداشت شهید محمدزاده آستارا گفت: با توجه به شیوع بیماری های واگیر نو پدید و به منظور دریافت گزارش های دقیق از این نوع بیماری ها، استفاده از برنامه عملیاتی سیستم هشدار سریع یا نظام مراقبت سندرومیک الزامی است.

پیمان همتی افزود: سندرم یا نشانگان ترکیبی از نشانه ها و علایمی است که وجود یک یا چند بیماری را مطرح می کند و جامعه هدف در خانه ها و مراکز بهداشتی و واحد قرنطینه گمرک آستارا در قالب نظام مراقبت سندرومیک پایش می شوند.

وی اظهار کرد: مدیریت سریع و کارآمد و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در پیشگیری و کنترل بیماری ها در قالب نظام سندرومیک ضروری است و ۱۷۰ نوع بیماری دارای سندروم های قابل ردیابی در سامانه مورد نظر بررسی می شود و پایش سندرم های تب و خونریزی، آنفلوآنزا، کرونا، اختلال شدید تنفسی و مسمومیت غذایی از جمله آنهاست.

وی بیان کرد: هر سه ویروس سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کرونا از یک خانواده هستند و علائم این سه بیماری ۹۰ درصد مشترک است و باید در این خصوص مراقبت‌های لازم را به کار گرفت.

شبکه بهداشت و درمان آستارا با ۶ مرکز بهداشتی، یک بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی، ۲۳ خانه بهداشت و حدود ۵۰۰ نیروی انسانی خدمات رسانی می کند و شیوع بیماری کرونا در جهان خسارات مالی و جانی بر جا گذاشته و رعایت پروتکل های بهداشتی بهترین راهکار پیشگیری از آن است.

آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک