انسان‌های موفق این طور صحبت نمی‌کنند!


انسان‌های موفق این طور صحبت نمی‌کنند!

یک جامعه شناس در خصوص برخی از ویژگی‌های افراد موفق، توضیحاتی داد.

انسان‌های موفق این طور صحبت نمی‌کنند!

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، موفقیت، یکی از موضوعات بسیار مهم برای هر فردی است که امید به زندگی و تلاش برای رسیدن به آن را افزایش می‌دهد. اما موفقیت یک بحث است و تلاش مضاعف و حتی جنگیدن برای آن نیز موضوع حائز اهمیت دیگری است که در این میان، افرادی که خواستار موفقیت در تمامی جوانب زندگی خود هستند باید افراد موفق را الگو قرار دهند و در راستای اهداف خود از هیچ تلاشی دریغ نورزند.

رویا نوری جامعه شناس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برخی از ویژگی‌های افراد موفق، اظهار کرد: انسان‌های موفق برای رسیدن به اهداف خود بسیار تلاش کرده و از برخی کار‌ها و صحبت‌ها که بهانه تراشی‌هایی بیش نیست اجتناب می‌ورزند که می‌توان به جمله " سعی خواهم کرد " اشاره کرد. چرا که افراد موفق تصمیم می‌گیرند که چه کاری را باید انجام دهند و برای آن تلاش می‌کنند و آن کار را هم انجام می‌دهند. بدین معنی که با جملاتی چون؛ یا کار را بکن یا نکن و یا سعی می‌کنم کاری ندارند.

وی بیان کرد: جمله سعی می‌کنم در واقع بدین معناست که " این قضیه آن قدر‌ها هم برای من مهم نیست و اولویتی ندارد. " که اگر واقعا همین طور است، بنابراین فقط بگویید نه.

این جامعه شناس تصریح کرد: تام رایان، گرافیست، فرمولی برای خودش دارد که در حقیقت، چارچوب خوبی به نظر می‌آید و آن، تصمیم، برنامه ریزی و اقدام است که از جمله " سعی ام را می‌کنم " و " راهی پیدا خواهم کرد. " بهتر است. چرا که در واقع، این موضوع قول دادن به خودمان است که نهایت تلاشمان را خواهیم کرد.

نوری گفت: جمله " این هم یکی از آن روز‌های بدبیاری است " از دیگر جملاتی است که افراد موفق برای رسیدن به اهداف خود, به طور جدی از بیان آن پرهیز می‌کنند. زیرا اعتقاد به این که همه چیز برخلاف میل شما پیش می‌رود و دنیا به نوعی مشغول توطئه علیه شماست، باعث موفقیتتان نمی‌شود و دلیل آن هم این است که درواقع، اعتقاد به این که چیز‌های بدی در حال اتفاق افتادن هستند و یا اتفاق خواهند افتاد فقط باعث می‌شود تمامی مسائل منفی‌را مشاهده کنید و همیشه یکی از آن اتفاق‌های ناخوشایند در جلوی چشمتان ظاهر شوند.

وی تاکید کرد: خودتان را از افکار و مسائل منفی جدا کرده و فکر کنید که برای حل کردن یک مشکل چه راهکار‌های مفیدی وجود دارد. زیرا با جستجو برای پیدا کردن راه حل، نه تنها باعث آزاد شدن از زیر فشار فردی شده اید بلکه به نتیجه بهتری نیز دست پیدا می‌کنید.

بیشتر بخوانید

نکته‌های طلایی که زندگی شما را تغییر می‌دهند ۱۰ نکته طلایی برای رسیدن به خواسته‌ها در زندگی مقایسه کردن زندگی خود با ویترین زندگی دیگران ممنوع!

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بدر و ببر