جهنم در کمین کافران و ستمکاران است


جهنم در کمین کافران و ستمکاران است

آیت‌الله ری‌شهری گفت: جهنم در کمین کافران و ستمکاران است، راه بهشت از جهنم می‌گذرد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محمدی ری‌شهری» امروز پیش از آغاز درس خارج فقه حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به آخرین بخش از دعای مکارم اخلاق امام سجاد(ع) گفت: با الهام از دعای صحیفه سجادیه یکی از درخواست‌های ما از خداوند متعال سلامت مرصاد است، یعنی پروردگارا من از شما می‌خواهم که از مرصاد سالم بگذرم.

وی با بیان اینکه مفهوم مرصاد در فارسی کمینگاه است، عنوان کرد: مرصاد از رصد می‌آید که شش بار در آیات مختلف قرآن به کار رفته است.

آیت‌الله ری شهری با اشاره به آیه ۵ سوره توبه، اظهار کرد: در این آیه از قرآن کریم خطاب به مسلمانان آمده که وقتی ماه‌های حرام تمام شد با مشرکین بجنگید و در هر کمینگاهی برای آنها کمین بگذارید. مرصاد در اینجا «مرصد» به معنای کمینگاه به کار رفته است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با استناد به آیه ۹ سوره جن، ابراز کرد: «و ما (پیش از نزول قرآن) در کمین شنیدن سخنان آسمانی و اسرار وحی می‌نشستیم اما اینک هر که (از اسرار وحی الهی) سخنی بخواهد شنید تیر شهاب در کمینگاه اوست» در این آیه از قرآن کریم هم رصد به کمینگاه به کار رفته است.

نماینده مجلس خبرگان ادامه داد: همچنین در آیه ۲۱ سوره نبا لفظ «رصد» به معنای کمینگاه به کار رفته است. در این آیه آمده که «جهنم در کمین‌گاه کافران است».

وی با اشاره به آیه ۱۴ سوره فجر مبنی بر اینکه «خدای تو در کمینگاه ستمکاران است»، گفت: هم خداوند هم شیاطین در کمین انسان هستند، مرصاد در جاهایی به کار می‌رود که انسان باید از آنجا عبور کند. راه بهشت از جهنم می‌گذرد.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...