اثر هنرمند بوکانی به جشنواره تئاتر آذربایجان‌غربی راه یافت


اثر هنرمند بوکانی به جشنواره تئاتر آذربایجان‌غربی راه یافت

مهاباد- ایرنا- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان گفت: اثر یکی از هنرمندان این شهرستان به مرحله نهایی جشنواره تئاتر آذربایجان‌غربی راه پیدا کرد.

منصور احمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: نمایش "سگ‌ها مادرت را می‌خورند" توانست با رای هیات بازبینی به مرحله نهایی سی و دومین جشنواره تئاتر آذربایجان‌غربی راه پیدا کند.

وی با بیان اینکه بوکان دومین شهرستان از لحاظ تعداد آثار در این جشنواره است، اضافه کرد: این نمایش به نویسندگی "میثم فرهمندیان" و به کارگردانی "امید محمدزاده" از بوکان یکی از پنج اثری است که به مرحله نهایی و رقابتی سی و دومین جشنواره تئاتر استان راه پیدا کرده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان افزود: "مراحل رشد و نمو قورباغه" به کارگردانی آرمان خضر آقایی، "سگ‌ها مادرت را می‌خورند" به کارگردانی امید محمدزاده، "چهار و سی دقیقه" به کارگردانی شهروز حاجی حسن، "مرده‌شور" به کارگردانی هیمن سهرابی، "لیمان گه‌رین" به کارگردانی یوسف فتحی، "شمس الاماله" به کارگردانی کامران قسیمی، "قلاده برای یک سگ مرده" به کارگردانی سیروان قاسمی و "ساعت هشت متروی صادقیه" به کارگردانی گلاله رحمتی از جمله آثاری بودند که به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بودند که از این میان "سگ‌ها مادرت را می‌خورند" به مرحله نهایی جشنواره راه پیدا کرد.

احمدی با اشاره به اینکه پنج اثر به مرحله پایانی این جشنواره راه پیدا کردند، افزود: چهار اثر دیگر راه یافته به مرحله نهایی این جشنواره همگی از شهرستان ارومیه هستند.

وی اضافه کرد: چهار نمایش دیگر از شهرستانهای شاهین‌دژ، نقده، شوط و میاندوآب نیز با قید مشروط به مرحله نهایی راه یافتند.

۲۶ گروه از شهرستان‌های آذربایجان‌غربی به این جشنواره اثر ارسال کردند که بوکان با پنج اثر بیشترین تعداد متقاضیان را پس از ارومیه به خود اختصاص داد.

۹ گروه با حدود ۵۰ هنرمند در زمینه هنرهای نمایشی در شهرستان بوکان فعالیت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا