عشایر بردسیر مقید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند


عشایر بردسیر مقید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند

کرمان - ایرنا - رییس اداره امور عشایری بردسیر گفت: جامعه عشایری و روستایی این شهرستان در کنار سایر اقشار جامعه و چه بسا با جدیت بیشتر، توصیه های بهداشتی مبنی بر پیشگیری از کرونا را به طور دقیق رعایت می‌کنند.

محسن افضلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جامعه عشایری بردسیر نیز پا به پای جامعه و تا آنجا که در توان دارد نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بخصوص در محدودیت های جدید اعمال شده اقداممی کنند و تلاش دارند تا تولیدات سالم و بهداشتی را در این شرایط حساس به جامعه عرضه کنند.
وی اضافه کرد: عشایر بردسیر با وجود همه گیری کرونا، برای تولید گوشت و لبنیات بهداشتی و سالم تمام تلاش و توان خود را به کار گرفته تا سلامت جامعه را تضمین کند.
افضلی گفت: خانواده بزرگ هشت هزار نفری عشایر بردسیر در قالب یکهزار و ۷۴۲ خانوار ۲۶ طایفه را تشکیل می دهند که در چهار بخش لاله زار، گلزار، مرکزی و نگار سکونت دارند و با دارا بودن ۳۰۰ هزار راس دام سبک و سه هزار راس دام سنگین، سالانه صدها تن گوشت، لبنیات و فرآورده های دامی تولید می کنند.
وی توضیح داد: به طور متوسط هر عشایر گوشت مصرفی مورد نیاز ۱۶ نفر را تامین می کند.

افضلی گفت: عشایر بردسیر کوچ برون استانی شان به شمال استان هرمزگان و درون استانی به شهرستانهای جنوبی استان مثل کهنوج است و از مجموع یکهزار و ۷۴۲ خانوار، ۸۰۰ خانوار برون کوچ بوده و مابقی درون کوچ هستند و از استان خارج نمی شوند.
افضلی در ادامه گفت: آنها در زمستان به مناطق گرمسیر کوچ میکنند و هنگام بهار به ییلاقشان در شهرستان بردسیر باز می گردند.
وی در پایان گفت: در مجموع سالانه یکهزار و ۲۰۰ تن گوشت، لبنیات، شیر، دوغ، کشک، پنیر، و همچنین پشم و کرک در جامعه عشایری بردسیر تولید می شود.
بردسیر یکی از نقاط ییلاقی و از شهرستانهای شمال استان کرمان است. این شهر در فاصله ۶۰ کیلومتری غرب کرمان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته