زندگی عکاس معروف جنگ، دستمایه فیلم جدید آنجلینا جولی


زندگی عکاس معروف جنگ، دستمایه فیلم جدید آنجلینا جولی

تهران- ایرنا- «آنجلینا جولی» ستاره هالیوودی، زندگینامه یک عکاس جنگی معروف را جلوی دوربین می‌برد.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از روزنامه گاردین، آنجلینا جولی بازیگر مطرح آمریکایی در فیلمی با بازی تام هاردی، داستان زندگی دان مک‌کالین از عکاسان خبری جنگ‌های ویتنام و ایرلند شمالی را جلوی دوربین می‌برد.

این فیلم با اقتباس از فیلمنامه فیلم سینمایی ۷۱ نوشته گرگوری برک و برگرفته از کتاب زندگینامه مک‌کالین با عنوان رفتار غیرمنطقی (Unreasonable Behaviour)، ساخته می‎شود.

مک‌کالین ۸۵ ساله، یکی از شناخته‌شده‌ترین عکاسان جنگی در دوران معاصر است. وی در لندن متولد شد و قبل از این که در سال ۱۹۵۹ اولین عکسش را به نشریه آبزرور بفروشد، در جریان جنگ سوئز به عنوان دستیار عکاس کار می‌کرد.

این عکاس انگلیسی از سال ۱۹۶۶ تا ۱۹۸۴ خبرنگار اعزامی مجله ساندی تایمز بود و در همین دوره برای پوشش تصویری جنگ ویتنام و ایرلند شمالی، تحسین شد.

جولی درباره پروژه سینمایی جدیدش به عنوان یک کارگردان می‌گوید: این که شانس به فیلم درآوردن زندگی دان مک‌کالین را دارم، مایه افتخارم است. ترکیب منحصربه‌فرد نترس بودن و انسانیت، تعهد مطلق به دیدن حقیقت جنگ و همدردی و احترامی که وی برای قربانیان قائل بوده، مرا جذب کرده است. امید داریم فیلمی بسازیم از مردمان و رویدادهایی که دان شاهدشان بوده و ظهور و افول یک دوره منحصربه‌فرد در روزنامه‌نگاری، که چون عکاسی خود دان سازش‎‌ناپذیر باشد.

داستان اغلب فیلم‌هایی که جولی کارگردانیشان را برعهده داشته در دوران جنگ‌های معاصر اتفاق می‌افتد. اولین فیلم وی به عنوان کارگردان، در سرزمین خون و عسل (۲۰۱۱) بود که ماجراهایش در دوره جنگ بوسنی جریان دارد. فیلم ناگسستنی (۲۰۱۵) از وی نیز اقتباسی از خاطرات لوییس زامپرینی دونده المپیک است که در جنگ جهانی دوم به دست نیروهای ژاپنی اسیر شد.

جولی پس از فیلم کنار دریا (۲۰۱۵)، خاطرات لونگ آونگ فعال کامبوجی حقوق بشر درباره خمرهای سرخ با عنوان اول پدرم را کشتند را جلوی دوربین برد و ظاهرا همین فیلم بود که مک‌کالین را متقاعد کرد با جولی همکاری کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس