سند تک برگی 50 درصد اراضی ملی چهارمحال و بختیاری صادر شد


سند تک برگی 50 درصد اراضی ملی چهارمحال و بختیاری صادر شد

شهرکرد- ایرنا- معاون حفاظت و امور اراضی اداره‌کل منابع و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح‌های حفاظتی در بخش اراضی ملی گفت: تاکنون سند تک برگی 50 درصد از اراضی ملی استان در طرح کاداستر صادر شده است.

رحمان توکلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم‌اکنون یک میلیون و ۳۰۸ هزار و ۷۷۶ هکتار معادل ۹۵.۶ درصد از اراضی ملی استان سنددار شده، که برای نیمی از این سطح سند تک برگی صادر شده است.

به گفته وی، اجرای طرح کاداستر یا حدنگاری مرز بین املاک دولت و اشخاص را مشخص می‌کند و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی و شخصی را آسان کرده است.

به گفته وی، صدور سند تک برگی به عنوان یکی از زیرساخت‌ها و بستر توسعه اقتصادی، اجتماعی در استان است که با داشتن اطلاعات دقیق از املاک زمینه سرعت دهی به استعلامات افزایش پیدا می‌کند.

توکلی اظهار داشت: در سالجاری عملیات کاداستر اراضی ملی در بیش از ۵۰۰ هزار هکتار از نقشه‌های منابع طبیعی با اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای و اعتبارات صندوق توسعه ملی در دست اقدام است.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره‌کل منابع و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری افزود: تا پایان آبان امسال برای مساحتی معادل ۱۹۵ هزار هکتار از اراضی ملی سند تک برگ صادر شده است.

توکلی با تاکید بر اینکه حدنگاری یا کاداستر فرایندی است که با ابلاغ قانون جامع حدنگار کشور به منظور تهیه نقشه‌های دقیق و انطباق نقشه با اطلاعات توصیفی پلاک با رویکرد ثبتی و مالکیتی در دستور کار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قرار گرفته است، گفت: با اجرای عملیات کاداستر علاوه بر کاهش خطا و افزایش سرعت در صدور گواهی، از صدور اسناد معارض و زمینخواری نیز جلوگیری می‌شود.

به گفته وی، امسال ۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای و اعتبارات صندوق توسعه ملی و اعتبارت سازمان ثبت اسناد و املاک استان برای اجرای این طرح اختصاص داده شده است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان است که یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مساحت استان را مراتع و جنگل‌ها پوشش داده است که رقمی معادل ۸۶.۵ درصد از سطح این استان را شامل می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها