مدوپوشاک؛ پردرآمد ترین حوزه تجارت الکترونیک


مدوپوشاک؛ پردرآمد ترین حوزه تجارت الکترونیک

پیش بینی می شود تا سال 2021 بیشترین میزان درآمد مربوط به حوزه مد و پوشاک با میزان 633 میلیارد دلار باشد.

مدوپوشاک؛ پردرآمد ترین حوزه تجارت الکترونیک

به گزارش پول نیوز، تجارت الکترونیک از ویژگی های برجسته اقتصاد در حال توسعه فضای مجازی (دیجیتال) است که مبتنی بر بستر IT است. طبق بررسی های انجام گرفته از سوی سازمان توسعه و تجارت سازمان ملل متحد (آنکتاد)، حجم فروش جهانی تجارت الکترونیک در سال 2015 برابر 25.3 تریلیون دلار برآورد شده است.

ایالات متحده آمریکا، با فروش بیش از 7 تریلیون دلار، بزرگترین بازار تجارت الکترونیک در سال 2015 را از آن خود نمود و پس از آن ژاپن و چین در جایگاه دوم و سوم قرار داشتند. در حالی که ایالات متحده در فروش تجارت الکترونیک B2B پیشرو بود اما از نظر تجارت B2C پس از چین قرار داشت. در سال 2017 چین در حوزه تجارت الکترونیک B2C موفق به کسب درآمد 470 میلیارد دلار شده است؛ این در حالی است که این مبلغ برای آمریکا حدود 354 میلیارد دلار بوده است. پس از این دو کشور، انگلیس، ژاپن، فرانسه، آلمان، کره جنوبی، کانادا، هند و روسیه در جایگاه سوم تا دهم قرار دارند. به طور کلی در تجارت الکترونیک، تجارت B2B غالب بوده و حدود 90 درصد از کل این گروه از اقتصادها را تشکیل می دهد.

** مشاغل پردرآمد تجارت الکترونیک در سال 2021

انتظار می رود درآمد جهانی تجارت الکترونیک تا سال 2021 تقریبا دو برابر شده و به میزان 2108 میلیارد دلار برسد. افزایش دسترسی به اینترنت و پذیرش رو به بالای دریافت خدمات دیجیتالی از طریق تجارت آنلاین در قالب پلتفرم و وب سایت های تجاری از سوی مردم، آینده ای روشن را از توسعه الکترونیک نمایش می دهد. طبق بررسی ها مد و لباس، الکترونیک و رسانه، اسباب بازی و لوازم سرگرمی، مبلمان و لوازم خانگی و غذا و سلامت به ترتیب از پردرآمدترین حوزه تجارت الکترونیک جهانی تا سال 2021 خواهند بود.

** مدوپوشاک؛ پردرآمد ترین حوزه تجارت الکترونیک

پیش بینی می شود تا سال 2021 بیشترین میزان درآمد مربوط به حوزه مد و پوشاک با میزان 633 میلیارد دلار باشد. چین تا سال 2021 با کسب درآمد بیش از 258 میلیارد دلار، موفق خواهد شد بازار تجارت جهانی مد و پوشاک آنلاین را از آن خود نماید و پس از چین اروپا و آمریکا در جایگاه دوم و سوم قرار خواهند داشت.

از دیگر موضوعات قابل توجه در بخش تجارت الکترونیک، موضوع رزور بلیط آنلاین و انجام خدمات مسافرتی مبتنی بر اینترنت است. طبق پیش بینی های انجام گرفته، بازار این نوع خدمات نیز تا سال 2021 دو برابر شده و تا حدود 1 تریلیون دلار خواهد رسید. همچنین کشور چین با کسب نرخ رشد مرکب سالیانه 17.9 درصد سریعترین رشد را از نظر کسب درآمد حاصل از ارائه این نوع خدمت از میان کشورهای آمریکا، ژاپن، انگلیس و آلمان خواهد داشت.

** عوامل موثر بر انجام خرید آنلاین

در جهان امروز تجارت الکترونیک فراتر از مرزهای ملی و منطقه ای رفته و امروزه در سطح جهانی شاهد خرید و فروش های آنلاین هستیم. درآمد حاصل از این تجارت قابل توجه بوده و آنچه در انجام خرید آنلاین برای مشتریان حائز اهمیت است، فرآیند ساده خرید و شفافیت است؛ در همین راستا طبق نظرسنجی های انجام شده، مهمترین عوامل موثر بر انجام خرید آنلاین از سوی کاربران به ترتیب عبارتند از: شفافیت اطلاعات مربوط به هزینه تحویل کالا، فرآیند ساده و قابل اعتماد خرید، تحویل رایگان کالا به هنگام خرید، امکان مرجوع رایگان کالا، پاسخگویی سریع در بخش خدمات مشتریان، اطلاع از شرکت های عرضه کننده کالا، تنوع در پرداخت هزینه، امکان سفارش کالا در هر مکان و زمان و با هر وسیله، امکان انتخاب نحوه تحویل کالا.

منبع: تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟