هرچه سریع تر استفاده از ظروف روی را در پخت و پز متوقف کنید


هرچه سریع تر استفاده از ظروف روی را در پخت و پز متوقف...

هرچه سریع تر استفاده از ظروف روی را در پخت و پز متوقف کنید

ظروف روی یکی از انواع ظروفی است که در حجم بسیار بالایی برای پخت و پز استفاده می شده و هنوز هم استفاده می شود. اما استفاده از این ظروف اصلا مناسب نبوده و می تواند مشکلات بسیار جدی ای را برای سلامتی شما ایجاد کند.

فلز روی در حجم بسیار زیادی در گذشته برای روکش قابلمه ها و دیگر ظروف آشپزخانه مورد استفاده می گرفت اما به دلیل مشکلاتی که برای سلامتی ایجاد می کند امروزه بسیار کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

هرچند روی به خودی خود سمی نبوده اما به دلیل مقاومت پایین آن با دیگر فلزات مانند سرب مخلوط شده و هنگامی که محتویات غذا اسیدی باشد ترکیبات بسیار مضری را برای سلامتی تولید کرده و در غذا حل می شود.

لازم است توجه داشته باشید که بیشتر انواع غذا هایی که خورده می شوند اسیدی بوده و تقریبا گریز از این امکان پذیر نیست. همچنین نمک نیز می تواند این ترکیبات مضر را در ظروف رو ایجاد کرده و آنها را در خود حل کند.

یکی از فلزات جایگزین برای روی، قلع می باشد که خود آن نیز چندان مفید نبوده اما به نسبت روی فلز ایمن تری برای روکش ظروف پخت و پز و قابلمه ها به شما می رود.

اما بهترین ظروفی که در سرتاسر دنیا استفاده می شوند، ظروف استیل، مس و سرامیکی هستند که دما را به خوبی انتقال داده، کیفیت غذا را کاهش نداده و خطری برای سلامتی ندارند.

هرچند در استفاده از ظروف مسی نیز باید از پخت غذا های شدیدا اسیدی مانندی برخی سس ها خودداری کرده چرا که این غذا ها می توانند فلز مس را نیز در خود حل کنند.

سایر خبر های مفید در 1 روز گذشته

بدهی ۱۱ میلیارد دلاری ایران/۴.۷ میلیارد دلار سررسید شد | 73.4 هزار ریزش قیمت خودرو تا کجا ادامه دارد؟/نحوه خرید و فروش خودرو در تعطیلات کرونایی | 1.4 هزار سقوط پرشتاب قیمت دلار آغاز شد | 8.8 هزار به زودی قیمت طلا سقوط خواهد کرد | 4.1 هزار افزایش شدید قیمت بیت کوین تا آخر هفته | 2.0 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش