150 میلیارد ریال برای آسیب دیدگان از کرونا در فردیس هزینه شد


150 میلیارد ریال برای آسیب دیدگان از کرونا در فردیس هزینه شد

کرج - ایرنا - فرمانده سپاه ناحیه امام رضا(ع) شهرستان فردیس اعلام کرد: 150 میلیارد ریال برای تامین بسته های معیشتی، بهداشتی، پوشاک، نوشت افزار، جهیزیه و غذای گرم آسیب دیدگان از کرونا در این شهرستان هزینه شد.

سرهنگ احسان علیزاده روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران شهرستان فردیس افزود: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، سپاه فردیس ۵۲ قرارگاه محلی با محوریت پایگاه های بسیج و مساجد ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه ۷۰ گروه جهادی در پیشگیری از ویروس کرونا با سپاه فردیس همکاری دارند، اظهار داشت: بیش از ۲۰ رزمایش برای تامین بسته های معیشتی و بهداشتی نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا در این شهرستان برگزار شده است.

علیزاده افزود: همزمان با هفته گرامیداشت بسیج، سه هزار بسته کمک های مومنانه بین افراد بی بضاعت و خانواده های کم برخوردار فردیس توزیع می شود.

وی نبود شغل را یکی از عوامل بیکاری جوانان دانست و عنوان کرد: برای ایجاد اشتغال جوانان، کارگاه اقتصاد مقاومتی سردار شهید سلیمانی تا پایان هفته بسیج در این شهرستان افتتاح می شود.

فرمانده سپاه شهرستان فردیس گفت: دیدار با خانواده های معظم شهدا، رزمندگان اسلام، غبار روبی مزار شهدا و افتتاح پایگاه بسیج شهرداری فردیس از دیگر برنامه های سپاه در هفته بسیج است.

علیزاده با بیان اینکه کاهش ذخیره خونی برای بیماران یکی از مشکلات کشور است ، افزود: طرح اهدای خون توسط بسیجیان در شهرستان فردیس اجرا می شود.

فرمانده سپاه فردیس در بخش دیگر سخنان خود به اجرای طرح محله محور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: فردیس به عنوان پایلوت استان البرز در اجرای این طرح انتخاب شده است.

وی توضیح داد: حوزه بسیج ۳۱۳ شهید دستواره فردیس این طرح را از محله های محروم پیک و اهری آغاز می کند؛ کمیته‌های طرح شهید حاج قاسم سلیمانی شامل کمیته عملیاتی، حمایت و قرنطینه، رهگیری، مراقبت و آموزش همگانی و پایش و نظارت است.

علیزاده با اشاره به اینکه در طرح شهید سلیمانی سه تیم فعالیت دارند، اضافه کرد: تیم مراقبتی برای شناسایی افرادی مانند زنان باردار،دیابتی و مشکوک به کرونا فعال می شود و در تیم های حمایتی مسوولیت بر عهده بسیج است ضمن آنکه تیم‌ دیگر در حوزه نظارت بر اصناف، کارگاه ها و تولیدی ها فعالیت می کند.

وی با اشاره به اینکه در این طرح سپاه،فرمانداری و شبکه بهداشت و درمان فردیس همکاری می کنند، گفت: تمام محله‌های فردیس براساس طرح شهید سلیمانی بلوک‌بندی شده تا تیم‌های عملیاتی بتوانند ماموریت کمک‌رسانی به مبتلایان ویروس کرونا را به خوبی انجام دهند که فرماندهی این تیم‌ها برعهده فرمانده بسیج و پایگاه محله است.

فرمانده سپاه فردیس گفت: قرار است در این طرح آزمایش هایی که ظرف ۲۰ دقیقه فرد مبتلا به کرونا را تشخیص می دهد، استفاده خواهد شد کلینیک درمانی پارس فردیس را برای درمان افراد کرونایی که توان مالی ندارند در نظر گرفته شده است.

شهرستان فردیس با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب کلانشهرکرج مرکز استان البرز قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کی یف طی یک هفته بیش از 3500 سرباز خود را در محور دونتسک از دست داد